دارو از داروخانه خارج شود پس گرفته نخواهد شد

به گزارش عصر همدان، برخی از بیماران نسبت به عملکرد تعدادی از داروخانه‌های همدان گلایه داشتند و خواستار رسیدگی به وضعیت شدند، طبق گفته آنها وقتی به عوامل داروخانه اعلام می‌کند که فلان دارو را نمی‌خواهند چون در منزل وجود دارد با رفتار نامناسبی از سوی آنها مواجه می‌شوند.

برای اطلاع از موضوع به سراغ مدیر نظارت بر دارو، فرآو‌رده‌های بیولوژیک و مواد مخدر در همدان رفتیم.

مرضیه مساعد با بیان اینکه اگر فردی پس از پیچیدن نسخه همان لحظه عنوان کند دارویی را نمی‌خواهد، داروخانه موظف به تحویل آن است، اظهار کرد: وقتی دارویی از داروخانه خارج و دوباره برگردانده شود طبق قوانین وزارت بهداشت پس گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه معلوم نیست سلامت دارو بعد از خروج از داروخانه حفظ شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده داروخانه غیر از شرکت‌های دارویی، حق تحویل دارو از جای دیگر را ندارد.

تحویل داروهای اهدایی به هلال احمر

مدیر نظارت بر دارو، فرآو‌رده‌های بیولوژیک و مواد مخدر در همدان با اشاره به اینکه این اقدام برای کنترل داروخانه انجام می‌شود تا دارویی را از جایی نگیرد و به نام خرید از مشتری بفروشد، افزود: گاهی فردی دارو را صبح از داروخانه گرفته و عصر به آنجا تحویل می‌دهد در این صورت مسوول فنی باید بپذیرد که آیا دارو در جای مناسبی نگه داشته شده و آسیب ندیده است؟.

وی با بیان اینکه هیچ داروخانه‌ای در لحظه پیچیدن نسخه اجباری به خرید دارو نداشته و در این زمینه نیز شکایتی نداشتیم، ادامه داد: البته در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا نهادی می‌تواند داروهای اهدایی بیماران را تحویل بگیرد؟ گفت: بله، هلال احمر برای این کار انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی