آقای ظریف موارد پولشویی را شفاف اعلام کنند

به گزارش عصر همدان، امیر خجسته با اشاره به اینکه در لوایح FATF هسته‌های مقاومت نهضت‌های آزادیبخش را تروریست جلوه داده‌اند و به همین دلیل با آن مخالفت شد، اظهار کرد: یمنی‌ها که در برابر تهاجم بیگانه از خاک خود دفاع می کنند یا حزب الله که در برابر صهیونیسم و استکبار می‌جنگد در نگاه کشورهای استکباری تروریست هستند و منافقان که ۱۷ هزار نفر را ترور کرده‌اند مورد حمایت آنان قرار دارند.

وی با بیان اینکه ما با شفافیت مخالف نیستیم، ادامه داد: مجلس برای مقابله با هرگونه پولشویی تدابیری مد نظر دارد اما وقتی اسرائیل و عربستان ناظر FATF هستند آیا منافع ملی ما را لحاظ خواهند کرد که خود را به شفافیت مالی دلخوش کنیم؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این نظر مخالفت با FATF  ارتباطی به پولشویی ندارد و ما در حال تهیه طرحی برای شفافیت هستیم و خواستار آن شده‌ایم که آقای ظریف وزیر امور خارجه اظهارات خود را اصلاح کنند.

وی متذکر شد: امروز در مجلس تعدادی از نمایندگان به دنبال سوال از وزیر امور خارجه هستند و اینکه اگر مدعی هستند که کسانی برای استمرار پولشویی‌های خود با FATF مخالفت کرده‌اند را باید شفاف کرده و آن عده را مشخص کنند.

خجسته بیان کرد: ما در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و قوه قضاییه همان گونه که در بحث بانکها، گمرک، ال‌سی‌های صوری و مفاسد خودرو ورود کردیم اگر فهرستی در مورد پولشویی ارائه شود هم ورود پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: پولشویی در همه دنیا هست اما این که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی چنین اتهاماتی را مطرح کنند قابل قبول نیست و باید سخنان خود را اصلاح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی