شاهراه‌های گردشگری همدان اعتبار کافی می‌خواهد

به گزارش عصر همدان حمیدرضا حاجی بابایی در نشست بررسی طرح‌ها و پروژه‌های استراتژیک، با حضور  مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندار همدان، بخشداران، دهیاران بخش مرکزی همدان، اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی پروژه استراتژیک و محوری در شهرستان در دست اقدام است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همدان حدود هشت صد هزار نفر جمعیت دارد که باید در تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه‌های راهبردی مدنظر قرار گیرد، افزود: تکمیل  جاده مراد بلاغی  باید مورد توجه قرار گیرد. سه کیلومتر از این پروژه عملیاتی شده است  و مبلغ ۵ و نیم میلیارد تومان  اعتبار نیاز است برای ادامه کار این پروژه.

حاجی بابایی همچنین لزوم تسریع در  اتصال جاده  قهاوند به اتوبان تهران را نیز مورد تاکید قرارداد و گفت: عملیات اجرایی قهاوند تا احمدآباد باید با سرعت بیشتری انجام شود، چراکه مجوز این قسمت از مشاور وزیر دریافت شده است.

نماینده مردم همدان گفت: قهاوند از طریق قزل آباد به اتوبان تهران متصل می‌شود که این اتوبان موجب تسهیل تردد اهالی شهرهای ملایر، نهاوند و تویسرکان به تهران خواهد شد و حدود یک الی یک ساعت و نیم مسیر را نزدیک‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: این پروژه  یکی از پروژه‌های استانی است که برای غالب شهرستان‌های همدان اهمیت دارد  و نقش کنار گذر شرقی همدان را ایفا می‌کند، همچنین با اجرای عملیات  رینگ سوم شهر همدان، کنارگذر غربی نیز اجرایی می‌شود.

حاجی بابایی گفت: یکی دیگر از پروژه های استراتژیک اتصال اتوبان از  میدان فرودگاه (سردارشهید همدانی) به اتوبان تهران است، به بیان دیگر باید از میدان فرودگاه همدان اتوبان تهران شروع شود.

وی به لزوم ساماندهی این بخش از وردی همدان نیز تاکید کرد وگفت: ورودی‌های همدان را دریابید این ورودی‌های فعلی همدان در شان و شایسته پایتخت تاریخ و تمدن ایران نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: بازکردن چهل و پنج متری از روستای  تفریجان به شهرک  شهید بهشتی نیز یکی دیگر از پروژه‌های زیر ساختی است که باید این چهل و پنج متری تا سد اکباتان امتداد پیدا کند با اجرای این پروژه منطقه از بن بست خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت دیگر  چهار شاهراه  گردشگری در مسیر  امامزاده محسن، مسیر ابرو، مسیر حیدره پشت شهر، مسیر جاده سد اکباتان، با اعتبارات موجود این پروژه‌ها عملیاتی نمی‌شود، گفت: باید با جذب اعتبارات ملی این پروژه‌ها را احیا کرد لذا باید ترتیبی اتخاذ گردد تا هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها در ماده۲۳ مطرح شود و در لایحه بودجه قانون کشور مطرح و مصوب گردد.

حاجی بابایی در خصوص ساماندهی تاسیسات  فاضلاب روستاهای سد اکباتان گفت: نمی‌توان در این منطقه جریزه‌ای عمل کرد، باید تاسیسات فاضلاب این مسیر هم به تصفیه خانه همدان متصل شود.

وی به ۲ میلیارد تومان  اعتبار موجود برای جاده سد اکباتان اشاره کرد و گفت: این مبلغ  برای رفع مشکلات موجود است نه برای جاده سازی، زیر اعتبار مورد نیاز بسیار بیشتر از این مبلغ است.

نماینده مردم همدان گفت: جاده مسیر حیدره بالای شهر، از میدان مدرس تا حیدره  را باید شهرداری  ورود نماید، این مسیر باید تحویل شهرداری شود و  شهرداری با صاحبان املاک به توافق برسند چراکه انتهای این مسیر، پارک ۲۰۰ هکتاری شهرداری در دست احداث قرار دارد و این منطقه نیز جزء کلانشهر همدان است.

حاجی بابایی در خصوص جاده مسیر گنجنامه نیز گفت:با قرارگاه خاتم الانیباء هماهنگی شده است که در خصوص مسیر رفت و برگشت طرح و برنامه دقیق تعریف و عملیات اجرایی آن را هرجه سریعتر آغاز نمایند.

وی گفت: در رابطه با مسکن مهر، سیاست‌های مسکن و شهرسازی تغییر یافته است و در ردیف سیاست‌های وزیر جدید قرار گرفته است لذا باید مسکن‌های مهر دقیقا بررسی و در دستور کار قرار گیرد . مردمی که به این پروژه‌ها امید بستندرا نباید بیش از این در انتظار گذاشت.

نماینده مردم همدان  در مورد خط ریلی همدان نیز گفت: راه آهن همدان_ ملایر باید سرعت بگیرد. این پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد . راه آهن تهران_همدان نیز علی‌رغم پیگیری‌ها، هنوز اجرایی نشده است لذا باید پیگیری شود تا در نزدیکترین زمان قطار تهران_همدان نیز دارای مسافر شود.

نماینده مردم همدان به لزوم برقی شدن راه آهن تهران_همدان اشاره کرد و گفت: از صندوق توسعه ۱۵ درصد از اعتبارات عمرانی صندوق توسعه به چهار پروژه ریلی  در کشور تعلق می‌گیرد که برقی شدن راه آهن همدان یکی از آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی