نهضت بیداری در جهان متأثر از فرهنگ بسيج انقلاب اسلامی است

به گزارش عصر همدان،‌  سردار نعمان غلامی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بسیجیان تویسرکان در مصلی امام خمینی(ه) به مناسبت ۵ آذر با اشاره به اینکه امروز یک روز تاریخی و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: همه آنهایی که در فرآیند حرکت رو به پیش انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند و موقعیت سربلند و سرشار از عزت امروز ایران اسلامی را در عالم رقم زده‌اند قدر این روز تاریخی پنجم را می‌دانند.

وی افزود: پنجم آذرماه تاریخ تولد جریانی به نام بسیج است که به موازات عظمت انقلاب اسلامی برای پاسداری از دستاوردهای گسترده‌ای جمهوری اسلامی دارای توان دفاعی، حماسه‌آفرینی و عملکرد درخشان در تاریخ انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اگر نبود بسیج، امروز شاهد این افتخارات، عظمت و این موقعیت نبودیم گفت: بسیج از موهبت‌های الهی است که با تدبیر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران همراه با انقلاب متولد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد تاثیرگذاری گسترده انقلاب اسلامی ایران در عالم هستیم بیان کرد: انقلاب اسلامی همانند خورشیدی است که با طلوعش تاریکی‌ها در زوایای این کره خاکی رخت بربسته است.

غلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به پابرهنگان، مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان یک موقعیت و جایگاه جدید بخشیده است ادامه داد: امروز نهضت بیداری از تاثیرات انقلاب اسلامی است که بسیج در این میان نقش کلیدی و حیاتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز بسیج تبدیل به یک الگو برای مستضعفان عالم شده است از تاثیر بسیج و تفکر بسیجی در تحولات منطقه‌ای سخن گفت و اظهار کرد: خطر پیچیده و سختی که از کیان جمهوری اسلامی و ملت‌های مظلوم منطقه در جنگ‌های نیابتی دفع شده است به برکت انتقال تفکر بسیجی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به نقش تفکر و تشکل بسیج در کشورهای عراق، لبنان و سوریه ادامه داد: شما اگر می‌بینید امروز سوریه از میان این همه سختی‌ها سربلند بیرون آمده به خاطر این است که شعبه‌ای از تفکر و تشکل بسیج در قالب دفاع وطنی سوریه شکل گرفته و مردم در دفاع از خود نقش پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج امروز فقط یک مجموعه نظامی نیست بلکه در همه حوزه‌ها متناسب با هر عرصه و نیاز نظام برای خود کارکرد تعریف کرده و نقش‌آفرینی کرده است تصریح کرد: کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در دفع خطرات پیچیده مدیون این تشکل و حضور آگاهانه و عاشقانه بسیجیان در عرصه‌های مختلف است.

غلامی تصریح کرد: برای زمینه‌سازی ظهور که انقلاب اسلامی در این مسیر نقش آفرینی می‌کند این تشکیلات باید روز به روز از بصیرت، آگاهی و کارآمدی بیشتر در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شود که امروز حرکت بسیج در این راستاست.

وی ادامه داد: امروز بسیج در حوزه مسائل مربوط به محرومیت‌زدایی، کارآمدی نظام، سازندگی، اقتصاد مقاومتی با استفاده از انگیزه و موتور محرک این تفکر به نظام کمک می‌کند و بارهای سنگینی را عاشقانه و با افتخار به دوش می‌کشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این تشکیلات پویا و کارآمد در هر مقطعی از عمر انقلاب اسلامی ایران وظیفه و رسالت خود را کشف و جهادی و انقلابی به آن‌ها عمل می‌کند تاکید کرد: اگر از این مجموعه بسیج نقش‌ها و کارکردهای آن را از حرکت انقلاب اسلامی ایران جدا کنید، نمی‌شد ما امروز در موقعیت رفیع امروز باشیم.

وی گفت: امروز از نیازهای ضروری و حیاتی کشور تقویت این تشکیلات، اندیشه‌های نورانی و این تشکلی است که از بطن مردم برخاسته و برای عزت و سربلندی این کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی