بیت المالی که مال البیت شد !؟

به گزارش عصر همدان،  اصرار بر تخلف و تصرف خانه های سازمانی مورد نظر توسط کارکنان خاص ادارات ، مدیر کل پیشین اداره راه و شهر سازی را مجبور می نماید در سالجاری طی دو مرحله مکاتبه با قسمت های مربوطه استانداری این ممنوعیت را یادآوری نماید و متذکر شود : به موجب ماده ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، هرگونه تمدید و مبادله قرارداد اجاره از سال ۱۳۸۷ ممنوع می باشد .

طیق بند الف ماده ۲ قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ، استفاده از خانه های سازمانی منحصرا با کارکنان انتقالی یا مامور خدمت می باشد و کارکنان محلی و یا افرادی که برای همان محل استخدام می شوند حق استفاده از خانه های مذکور را ندارند .

در بند ( د ) تاکید می شود استفاده کننده از خانه سازمانی بایستی فاقد شش دانگ واحد مسکونی در آن شهر باشد .  بر اساس تبصره ۲ قانون مذکور ، در صورتی که خانه های سازمانی در شهری متقاضی غیر بومی نداشته باشد ( باقید شرایط تعیین شده ) حد اکثر برای مدت ۳ سال به کارکنان بومی دارای شرایط ، اجازه استفاده از خانه های سازمانی داده می شود .
در ماده ۳ قانون یاد شده تسریح گردیده است ” در صورتی که استفاده کننده از خانه سازمانی ظرف مهلت مقرر خانه را تخلیه نکند تا روز تخلیه و تحویل ، حقوق و مزایای او و در مورد مستخدم بازنشسته یک چهارم حقوق بازنشستگی او به نفع سازمان مربوط برداشت می شود .”

همچنین در ماده ۱۳ مشخص می نماید ” در صورتیکه استفاده کنندگان به هر علتی از قبیل انتقال ، بازنشستگی ، انفصال ، استعفا ، اخراج ، تغییر شغل ، تعلیق و غیره حق استفاده از خانه های سازمانی را از دست بدهند و یا خانه سازمانی به غیر فروخته شود باید حداکثر ظرف ۳ ماه آنرا تخلیه و برابر صورتمجلس تحویل نماینده سازمان صاحبخانه بنمایند .

ربانی مدیر کل جدید اداره راه و شهر سازی استان در اولین اقدامات خود در زمان سرپرستی نیز در مکاتبه با مدیر کل دیوان محاسبات از عدم اجرای ماده ۳ و ۱۵ قانون آیین نامه اجرایی خانه های سازمانی شکایت کرده و درخواست اجرا و اعمال ماده ۳ فوق الذکر را نموده است .

به هر حال اغلب ساکنین خوش نشین خانه های سازمانی با علم به تخلف قانونی و شرعی ، همچنان سنگر تصرف بیت المال را حفظ کرده و ککشان هم نمی گزد و همچنین تو گویی هیچ دستگاه نظارتی هم برای رسیدگی به این عمل غیر قانونی وجود ندارد !؟

خب البته پر واضح است که رطب خوره کی تواند منع رطب کند !؟
لیست اسامی افراد و ادارات تابعه ، تاریخ شروع عقد قرارداد و سکونت به رسم امانت در نزد خورشید غرب محفظ می باشد .

منبع: خورشید غرب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی