ضرورت بازنگری قانون ضبط و تحویل اموال/ اموال ضبط شده بازگردانده شود

ربه گزارش عصر همدان،‌ سید مسعود عسگریان در بازدید کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای شهر از مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری با محوریت بررسی عملکرد و اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مدیریت اظهار کرد: ارتباط یکی از علوم روز است که به دلیل نوع فعالیت و وظایف شهرداری، لازم است عوامل و نیروهای این نهاد مردمی دوره‌های آموزشی برای برقراری تعامل و ارتباط بهتر با مردم دوره‌های آموزشی را بگذرانند.

وی به نقش و فعالیت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و یادآور شد: زحمات نیروهای این مدیریت بر کسی پوشیده نیست و بازدید و سرکشی از این مجموعه از برنامه‌های شوراست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه مراجعین و مخاطبان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری خاص هستند و تخلفاتی را در ساخت و ساز یا سد معبر مرتکب شده‌اند بر این اساس در برخورد با شهروندان باید حقوق و شأن آنها رعایت شود.

وی با بیان اینکه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری وظیفه سنگینی را برعهده دارد، افزود: در اقدامات پیشگیرانه از جمله جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان باید موارد جایگزین برای آن ارائه داد.

عسگریان تاکید کرد: در امر مدیریت شهری در کنار کارهای عمرانی و کلان، اقدامات خرد مثل ساماندهی دستفروشان باید مد نظر باشد.

وی اقدامات فرهنگی و آموزش‌های فرهنگی را لازمه فعالیت مدیریت شهری برشمرد و گفت: بخشی از اقدامات پیشگیرانه باید با برنامه‌های فرهنگی تدوین شود تا فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و مدیریت شهری نهادینه شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان اضافه کرد: تقدیر از شهروندان نمونه در رعایت حقوق شهروندی و شهری از جمله اقدامات فرهنگی است و باید این گونه امور را در جامعه ترویج داد.

وی در ادامه به لزوم بازنگری قانون ضبط و تحویل اموال توسط مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اشاره کرد و گفت: باید بعد از رأی ماده ۱۰۰ اموال ضبط شده مردم در ساخت و ساز غیرمجاز بازگردانده شود.

قانون برخورد با سد معبر و پیشگیری از تخلفات شهری بازنگری شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان نیز با اشاره به نوع فعالیت مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری گفت: زحمات این مجموعه بر کسی پوشیده نیست و قابل توجه است.

حسین قراباغی اضافه کرد: اقدامات این مدیریت باید به گونه‌ای باشد که متناسب با فرهنگ منطقه باشد.

وی به ساماندهی مشاغل و دستفروشان سطح شهر اشاره کرد و افزود: در این امر مهم، اقدامات باید به صورتی انجام شود که منطقه و مکان نسبت به فرهنگ آن منطقه بوده و تناقضی با فرهنگ آن نداشته باشد چراکه توجه به این مهم در جذب گردشگران نیز بسیار تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان هم تاکید کرد: قانون برخورد با سد معبر و پیشگیری از تخلفات شهری باید بازنگری شود.

علی فتحی اضافه کرد: لازم است دستورالعمل ضبط و تحویل اموال مردم بازنگری شود.

ساخت و سازهای غیرمجاز را به حداقل رسانده‌ایم

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت و عملکرد این مدیریت گفت: نیروهای این مدیریت در بخش سد معبر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حال حاضر در قالب هشت اکیپ به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

حسین مردانی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و سازهای غیرمجاز را به حداقل رسانده‌ایم، افزود: در این مدت واحد رفع سد معبر اقدام به جمع‌آوری دستفروشان و بساط‌گستران گنجنامه و ساماندهی آنها در بازارچه بوستان شهید ساعی کرده است.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان با اشاره در پیش بودن برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTI) افزود: بر این اساس دستفروشان و بساط‌گستران میدان آرامگاه باباطاهر، بلوار فرشچیان، میدان امام (ره)، میدان آرامگاه بوعلی به صورت کامل جمع‌آوری و پیاده‌راه‌های اکباتان و بوعلی در ساعات روز پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه چرخی‌های میوه فروش خیابان شهدا و باباطاهر نیز ساماندهی شده‌اند، به انتقال پرنده‌فروش‌ها به مکان در نظر گرفته شده در محوطه پشت ترمینال سابق اشاره کرد و افزود: دیوارکشی این محوطه برای بازارچه پرنده‌فروش‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مردانی از انتقال بساط گستران کهنه‌فروش پیاده راه اکباتان به محوطه نظربیک به صورت موقت خبر داد و یادآور شد: با اقدامات کارشناسی شده سازمان ساماندهی مشاغل شهری تعداد بازارروزها برای تمام دستفروشان و بساط گستران سطح شهر جانمایی و افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی