همدان كمبود پرستار دارد

هادی زرینی  با اشاره به اینکه وضعیت استخدامی پرستاران همدان وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: به شدت کمبود پرستار در استان حس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرستاران همدان ۸۰ تا ۱۵۰ ساعت اضافه کاری دارند، گفت: باید پرستاران دیگری به کار گرفته شود تا این اضافه کاری‌ها را پر کنند.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه در حال حاضر به نرم استاندارد خاورمیانه ۲٫۵ پرستار به ازای هر تخت نرسیده‌ایم، افزود: این میزان در بیمارستان‌های استان از ۱٫۱ تا ۱٫۳ پرستار متغیر است.

وی با اشاره به اینکه ۲ تا ۳ هزار پرستار در استان نیاز است، گفت: بیمارستان‌های تازه‌تاسیس نیاز به نیروهای جدید دارند که باید تامین شود.

زرینی با بیان اینکه اکثر بیمارستان‌های استان با ضریب خاصی یعنی ۱۵۰، ۲۰۰، ۷۶ و… تخت خواب افتتاح شده‌اند اما به مرور تخت‌های آنها افزایش یافته است، افزود: برای این منظور جایگاه مشاغل دیده نشده و اکنون کمبود پرستار وجود دارد.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال بیمارستان امام رضا(ع) در کبودراهنگ ۷۶ تختخوابه بود اما اکنون قریب به ۱۰۰ تختخواب دارد، گفت: بیمارستان علیمرادیان نهاوند ۱۷۶ تختخواب بوده که اکنون نزدیک به ۲۰۰ تخت دارد.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه به اندازه نیاز یک شهرستان تخت به بیمارستان اضافه شده اما در چارت سازمانی نیرو دیده نشده است، افزود: به دلیل کمبود نیرو به ضریب استاندارد خاورمیانه نرسیده‌ایم و نیاز است در برنامه‌ای هر سال ۱۰۰ تا ۲۰۰ پرستار به استان اضافه شود تا نیروی بیمارستان‌های قبلی جبران شود چراکه بیمارستان‌های جدیدی نیز در حال افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود نیروی پرستار وجود دارد و تنها می‌توان نیروی شرکتی آن هم با شرایطی خاص جذب کرد که وضعیت خوبی نیست، گفت: متاسفانه پرستاران تبدیل وضعیت نمی‌شوند.

زرینی با بیان اینکه باید شرایط جذب نیروی استخدامی وجود داشته باشد، افزود: فعلاً با اضافه کار، وضعیت درمان استان می‌چرخد تا اینکه ظرفیتی برای استخدام ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی