افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قيمت میوه‌های پاییزی

به گزارش عصر همدان، علیرضا شمس با بیان اینکه میوه‌های پاییزی به‌ وفور در بازار وجود دارد، اظهار کرد: افزایش هزینه‎ها به دلیل افزایش هزینه‌های سربار چون حمل‌ونقل است.

وی با اشاره به اینکه آرامش در بازار حکم‌فرماست، افزود: با توجه به رسیدن فصل سرما و اتمام زمان کشت گوجه‌فرنگی در فضای باز هزینه‌های این محصول افزایش‌ یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی در بازار بین ۴ هزار تا ۵ هزار تومان و سیب‌زمینی نیز به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که پیش‌بینی می‌شود به ۲ هزار تومان هم برسد.

وی ادامه داد: قیمت پیاز سفید و زرد بین یک‌هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان است و پیاز قرمز اعلا به قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

شمس با اشاره به اینکه قیمت موز به دلیل افزایش قیمت ارز دچار تلاطم شده است، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم مدتی در مراسم‌ و میهمانی‌ها از موز استفاده نکنند و از میوه‌های داخلی چون مرکبات، سیب و کیوی بهره بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه طرح تشدید بازرسی‌های بازار آغاز شده است، ادامه داد: در این مدت با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب به‌شدت مقابله می‌شود و کوتاهی نیز انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان خاطرنشان کرد: البته باید از فعالیت وانت‌بارهای غیرقانونی که در مقابل واحدهای صنفی قانونی قرار می‌گیرند نیز جلوگیری شود و به مطالبات واحدهای صنفی پاسخ داد.

وی تأکید کرد: هنوز آن رونقی که مسؤولان دولتی به بازار و مردم وعده داده بودند را مشاهده نکردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی