تحصیل ۱۵۰۱ دانش‌آموز در مدارس استثنایی همدان

به گزارش عصر همدان، پروین قربانیان ظهر امروز در شورای آموزش‌ و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار و ۵۰۱ دانش‌آموز در مدارس خاص استثنایی و ۳۰۷ نفر در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۶۲ نفر در ۱۶ مرکز از خدمات مربوط به حل مشکلات ویژه یادگیری بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف این اداره بهره‌مندی حداکثری دانش‌آموزان از خدمات آموزش‌ و پرورش عادی است، افزود: بعد از اتمام تحصیل، این دانش‌آموزان وارد جامعه می‌شوند و باید در مدرسه زندگی کردن با یکدیگر را فرابگیرند تا تفاوت‌های فردی به عنوان محدودیت برای دانش‌آموزان تلقی نشود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با اشاره به اینکه این دسته از دانش‌آموزان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، بیان کرد: تعداد مدارس نیازهای‌ ویژه محدود است و به همین علت رفت‌ و آمد برای دانش‌آموزان و خانواده آنها تبدیل به یک معضل شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان به مدارس استثنایی اعتبار تخصیص یافت، گفت: توانستیم از این مبلغ یک مینی‌بوس برای کودکان جسمی و حرکتی تهیه کنیم.

قربانیان بر لزوم حمایت از حقوق معلولان به ویژه انجام مصوبه جدید در چهاردهم اردیبهشت سال جاری مبنی بر حمایت دستگاه‌های اجرایی از معلولان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با معلولان به ویژه شهرداری‌ها مکلف به ساخت و راه‌انداری و تسهیل اماکن برای معلولان هستند.

وی با اشاره به مشکلات مالی این اداره و تأمین بخشی از هزینه‌ها توسط اولیاء دانش‌آموزان، ادامه داد: ۱۳ درصد منابع مالی توسط اولیاء و ۸۳ درصد براساس پیش‌بینی اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در رابطه با افزایش آمار اوتیسم در کشور اظهار کرد: متأسفانه اوتیسم یک بیماری پنهانی است و تشخیص آن زمان‌بر است اما خوشبختانه در بخش معلولیت شنوایی با کاهش این معضل در سطح کشور مواجه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر ساله این اداره با مشارکت اداره کل آموزش‌ و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی به بررسی وضعیت سلامت بینایی، شنوایی، بهداشتی و آمادگی تحصیلی می‌پردازد، گفت: در این شرایط‌ وضعیت جسمی و حرکتی دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد و دانش‌اموزان با نیازهای ویژه شناسایی می‌شوند.

قربانیان با اعلام بررسی وضعیت سلامت جسمانی ۲۷ هزار و ۹۴۸ دانش‌آموز در سال جاری، افزود: برخی از این افراد مشکوک به اوتیسم هستند که باید هرچه زودتر این افراد توسط بهزیستی شناسایی و به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان معرفی شوند تا خدمات مناسبی برای تحصیل این افراد تهیه و آماده شود.

بهره‌برداری از پروژه مدرسه استثنایی، مشکل رفت و آمد را حل می‌کند

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پروژه‌ای در نزدیکی میدان باباطاهر برای تسهیل در عبور و مرور دانش‌آموزان استثنایی در دست ساخت است، اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری از این طرح مشکل رفت و آمد این دسته از دانش‌آموزان رفع می‌شود.

محمد پورداوود با اشاره به اولویت آموزش و پرورش در زمینه عدم برگزاری کلاس بدون معلم، خاطرنشان کرد: اولویت آموزش و پرورش تأمین معلمان برای کلاس‌های بدون معلم است تا در سال جاری هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی