نکته‌سنج بود، تا مطلبی را متوجه نمی‌شد از آن نمی‌گذشت/ می‌گفت «جنگ هنوز ادامه دارد»

به گزارش عصر همدان، صبح امروز مراسم بزرگداشت ۳۰ مهر ۵۷ در همدان با حضور منصوره کرمی، همسر مسعود علیمحمدی برگزار شد.

منصوره کرمی از جریان ازدواجش با شهید عیلمحمدی سخن گفت و با بیان اینکه مسعود دوست برادرم بود و از این طریق با من آشنا شد، افزود: البته ازدواج من و مسعود سنتی بود، من آن دوران خواستگاران زیادی داشتم اما معیارم برای ازدواج تحصیلات و دینمداری بود.

وی اظهار کرد: مادر مسعود وقتی به خواستگاری‌ام آمد، او در جبهه بود، به همین خاطر عکسش را با خود آورده بود، من هم چون متوجه نزدیکی روحیات مسعود به معیارهایم شده بود، خواستگاری از راه دور او را قبول کردم.

همسر شهیدعلیمحمدی به مجاهدت همسر بزرگوارش در طول زندگی اشاره کرد و افزود: اعتقاد ایشان بود که جنگ همیشه ادامه دارد فقط جبهه تغییر کرده که باید بصیر بود.

وی با بیان اینکه شهدای ما طعم تفریح و مسافرت و لذت از زندگی را خوب می‌فهمیدند اما برای هدف بزرگتری جان خود را تقدیم کشور کردند، ادامه داد: خاطرم هست سال ۸۰ گروهی از فرانسه به کشور آمدند و هدف آنها تحقیق از چرایی حضور مسعود و دوستانشان در ایران بود، می‌خواستند از همان طریق این دانشمندان بزرگ را جذب کنند که البته آنها نپذیرفتند.

کرمی با بیان اینکه شهیدعلیمحمدی در پاسخ به یکی از افراد این گروه گفته بود که به خاطر انقلاب و مردم کشورش در ایران خواهد ماند، گفت: معتقد بود مردم کشور ما لایق بهترین‌ها هستند و کشور باید در استقلال کامل باشد و مایحتاج خود را بدون نیاز به کشورهای بیگانه تأمین کند.

وی گفت: کشور ما دارای منابع و ذخایر عظیمی از جمله نفت است اما با این وجود دشمن با تحریم و تهدید مانع از فروش نفت ما می‌شود، وای به حال آنکه چیزی نداشته باشیم، آن موقع باید چه کار می‌کردیم؟

همسر شهیدعلیمحمدی با تأکید به دانش‌آموزان خواستار توجه به تحصیل و فعالیت‌های علمی از سوی آنها شد و گفت: با تحصیل و انقلابی‌گری می‌توان جلوی دشمن ایستاد.

وی تحصیل عمیق و نکته‌سنجی را یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهیدعلیحمدی دانست و گفت: ایشان در حین درس خواندن تا نکته‌ای را متوجه نمی‌شد، صفحه بعدی را ورق نمی‌زد، خودش می‌گفت آنقدر از اساتیدم سوال می‌کردم که بعضی‌هایشان عصبانی می‌شدند.

کرمی با بیان اینکه شهیدعلیمحمدی به خاطر این نوع تفکر پیشرفت کرد، افزود: هدف شهید اعتلای کشور  و مردم کشورش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی