رئیس سازمان میراث فرهنگی در شهر گردو

به گزارش عصر همدان، علی مالمیر با اشاره به ادامه برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی با محوریت «همدان، ۲۰۱۸» اظهار کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی امروز به منظور حضور در شهر جهانی گردو، مهمان مراسم گردوتکانی در تویسرکان است.

وی تصریح کرد: این رویداد می‌تواند فرصت مناسبی برای شناساندن هرچه بیشتر این ظرفیت و توانمندی‌های بهشت غرب ایران در عرصه ملی و بین‌المللی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان‌همدان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی علاوه بر حضور در محوطه آرامگاه حبقوق نبی(ع) تویسرکان در مراسم گردو و مبل و منبت نیز حضور خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در این مراسم تمبر یادبود همایش گردو و مبل و منبت تویسرکان نیز رونمایی می‌شود، افزود: بازدید از ظرفیت‌های تاریخی و بررسی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری گردشگری تویسرکان، نهاوند و اسدآباد از برنامه‌های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان همدان است.

مالمیر با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد ملی گردو و مبل و منبت در تویسرکان افزود: برنامه‌ریزان و مسؤولان این همایش برای آیین آغازین ۷۶ غرفه در نظر گرفته‌اند که چهار غرفه ۲۵ متر مربعی است و به هنر دست هنرمندان مبل و منبت از شهرک عین‌آباد و روستاهای اشترمل، جیجانکوه و سید شهاب اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه این مهم می‌تواند موجب معرفی توانمندی شاخص این منطقه در ساخت مبل منبت در عرصه ملی باشد، یادآور شد: در این نمایشگاه سوغات دیگر شهرستان شامل گردو، سیر، بادام، عرضه کیف و دیگر وسایل چرمی، شاطه‌حلوایی و دستگاه پوست‌کن گردو در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس؛ نهمین همایش منبت، گردو و فرش در تویسرکان یکی از شهرستان‌های سرسبز همدان که به شهر جهانی گردو، بهشت غرب ایران و خاستگاه فرش و منبت شهره است از امروز ۱۶ مهرماه تا ۲۰ مهرماه میزبان هم استانی‌ها و هموطنان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی