انجام ۵ هزار متر مربع نقاشی دیواری در همدان

به گزارش عصر همدان، وحید علی‌ضمیر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد نقاشی‌های شهدای سطح شهر قدیمی شده بود، طرحی به عنوان «راهیان ایثار» کلید خورد که اجرای آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح تصاویر شهدایی که بر دیوارهای ساختمان‌های مختلف نقش بسته‌شده، بازسازی می‌شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح هنرمندانی از نقاط مختلف کشور حضور دارند که از نام‌آوران این هنر در سطوح ملی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: با اعتمادسازی که انجام شد، هنرمندان مختلف کشور از فعالیت در همدان استقبال کردند که باعث ارتقای سطح کمی و کیفی تصاویر شهری و هنرمندان همدانی که توانستند در سطح ملی بدرخشند، شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ هنرمند از اقصی نقاط کشور در حال فعالیت بر روی تصاویر شهدا هستند تا یک کار متفاوت در این زمینه ارائه شود.

علی‌ضمیر گفت: البته نقاشی دیواری ۱۲ مدرسه که توسط آموزش‌وپرورش به شهرداری معرفی‌شده بود انجام شد.

وی با بیان اینکه زیر پل رسالت نیز توسط هنرمندان جداره سازی با سفال و کاشی شکسته در حال انجام است، گفت: نقاشی دیواری بیشتر در ایام تابستان و عید نوروز انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار مترمربع نقاشی دیواری به مناسبت‌های مختلف انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه نقاشی دیواری با رنگ‌آمیزی متفاوت است، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که باعث مخدوش شدن سیما و منظر شهری شده، دیوارنویسی غیرمجاز است که با آن برخورد می‌شود.

علی‌ضمیرادامه داد: امحاء دیوارنویسی‌های غیر مجاز که به طور مداوم رصد می‌شود نیز انجام‌ شده به طوری که در این زمینه در ۶ ماهه نخست حدود هزار متر مربع کار انجام شده است.

وی تأکید کرد: هرگونه دیوارنویسی غیر مجاز نقض آشکار حقوق شهروندی است که چهره شهر را نازیبا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی