درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز برداشت از جیب مردم بود

به گزارش عصر همدان،‌ حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه عدم اعتقاد به اصول انقلاب و نوع نگاه به مردم، باعث ایجاد نوسانات شدید در بازار ارز و به تبع آن مشکلات اقتصادی شد، اظهار کرد: اگر مدیران ارشد کشور به اصولی در زمینه اقتصاد، مردم، آرامش جامعه و برخی از اصول ساسی دیگر معتقد نباشند دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به تحریم ایران توسط آمریکا و ترغیب سایر کشورها برای پیوستن به این موضوع گفت: این موضوعات مصداق فشار بیرونی است که اگر به اصول معتقد باشیم، فقط در حد فشار بیرونی باقی می‌ماند اما اگر اصول را قبول نداشته باشیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که تکمیل‌کننده تحریم باشد!.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه ما خودمان را با بی‌اعتقادی به اصول و ظرفیت خود، تحریم می‌کنیم، اگر به اصول معتقد بودند، اجازه می‌دادند ارز و طلا را به کشور وارد کنیم.

وی با اشاره به ممنوع کردن ورود ارز و دلار به کشور و  ایجاد محدودیت برای تجاری که به راحتی با تجار کشورهای همسایه داد و ستد داشتند و منجر به ورود ارز و دلار به کشور می‌شدند، گفت: باید از آنهایی که در مقابل ورود ارز به کشور ایستادند، بپرسیدید چرا در مقابل ورود طلا و ارز به کشور ایستاده‌اند؟

حاجی‌بابایی در پاسخ به این سوال که مجلس برای کنترل اوضاع چه کرد؟ گفت: ما در برنامه‌های کلان در کنار و حامی دولت هستیم، ولی دولت باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشد، بزرگترین اقدام مجلس سوال از رئیس جمهور بود.

من در رده کسانی هستم که به مجلس نقد دارند

وی بیان کرد: مجلس ۲۹۰ عضو دارد که تلاش می‌کنیم بقیه را با خود همراه کنیم، ایراد به مجلس وارد است، من در رده کسانی هستم که به مجلس نقد دارند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در خصوص برجام گفت: به گونه‌ای برای مردم تبیین شده بود که با برجام تمام جوانان مشغول به کار می‌شوند و مشکل معیشتی مردم حل می‌شود، بیکارها شغل پیدا نکردند که هیچ، شاغلین هم با تعطیل کارخانه‌ها بیکار شدند.

وی گفت: این برنامه‌ها این روزها برای FATF تکرار می‌شود، باید مواظب بود، تصمیمات کلان را به زندگی مردم گره نزنیم، باید درست و منطقی و حساب‌شده، برای کشور برنامه‌ریزی کرد.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: مجلس برای کنترل بازار برنامه‌ای داشت که دولت مکلف شود از محل مابه‌التفاوت درآمد حاصل از ارز، به اقشار کم درآمد و مردم کمک کند، اما دولت مخالفت کرد و گفت برنامه دیگری داریم.

وی ادامه داد: مجلس به مورد اول رای نداد، قرار شد دولت لایحه بیاورد، عده‌ای گفتند اگر مجلس ورود کند و مصوبه ای داشته باشد، تقابل تصمیمات دولت و مجلس موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه دولت باید برای بازگرداندن پول مردم به جیب آنها برنامه داشته باشد، گفت: درآمد حاصل از افزایش قیمت ارز برداشت از جیب مردم بود و باید هرچه سریع‌تر این پول به جیبشان برگردد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در خصوص بازنشستگان، حقوق‌بگیران و کسبه باید سریعتر در دستور کار قرار گیرد، گفت: اقدامات خوبی در حال شکل‌گیری است که نقطه علف آن اختیاری است که رهبری به رئیس جمهور داده است،.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: هیچ رئیس جمهوری تاکنون چنین اختیاراتی نداشته است، باید روسای سه قوه مجدانه در راستای حل مشکلات کمیته‌های مربوط را تشکیل و برای ارائه راهکارهای موثر کار کارشناسی دقیق داشته باشند.

وی اربعین را فرصت مغتنمی برای نمایش اقتدار ایران در منطقه برشمرد و گفت: مدیران کشور باید از این فرصت برای نمایش اقتدار ملت ایران استفاده کنند که بی‌شک این اقتدار و شکوه در کاهش قیمت نفت و دلار موثر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی