حضور ۶۰ شرکت خصوصی در اجلاس جهانی گردشگری در همدان

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا یاری امروز در جلسه شورای سیاستگذاری رویدادهای گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» با بیان اینکه سازمان جهانگردی گردشگری عالی‌ترین سازمان مرتبط با گردشگری است که در جهان فعال است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۷ کشور دنیا و ۵۰۰ شرکت نیز از سوی بخش خصوصی در این سازمان جهانی عضو هستند.

وی با بیان اینکه شرکت علیصدر در سال ۲۰۱۵ میلادی عضو این سازمان شده است، افزود: به دلیل فعالیت‌های علیصدر این شرکت هم اکنون جزو هیأت مدیره سازمان فعال است که به دلیل همین فعالیت‌ها و معرفی همدان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در این شهر برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت علیصدر همدان با اشاره به اینکه این نشست به میزبانی اجلاس جهانی جهانگردی در همدان ۲۱ تا ۲۳ آبان‌ماه برگزار می‌شود، ادامه داد: ۲۰ آبان‌ماه روز ورود میهمانان به فرودگاه امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه ۴۰ میهمان شامل ۱۰ سخنران، ۱۰ نفر از اعضای هیأت رئیسه و ۲۰ نفر از سازمان جهانی گردشگری در این اجلاس شرکت دارند، گفت: تاکنون ۶۰ شرکت خصوصی برای حضور در این اجلاس ثبت نام کرده‌اند که بیشتر از کشورهای اروپایی هستند.

یاری با بیان اینکه روز ۲۱ آبان ماه روز اصلی برگزاری اجلاس و روز افتتاح چهلمین اجلاس گردشگری است، تصریح کرد: قرار است در روز پایانی این اجلاس نیز تور داخل استان برای میهمانان برای بازدید از لالجین و غارعلیصدر برگزار شود.

استاندار همدان نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز بیان کرد: این اقدام نشاندهنده ناتوانی دشمن است.

محمدناصر نیکبخت با تقدیر و تشکر ویژه از عوامل برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در شهریورماه یادآور شد: همه هدف مسوولان این بود که در این نشست نام همدان با افتخار در جهان بدرخشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد:‌ با اقدامات عمرانی شهرداری همدان در بحث بهسازی بلوار ارم و پیاده‌راه میدان امام سعی می شود در رونق گردشگری تاثیرگذار باشد.

نیکبخت با قدردانی ویژه از شرکت علیصدر که بانی برگزاری دو رویداد گردشگری در همدان است، اضافه کرد: معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین مزیت خوبی است که به استان همدان داده شده است.

وی در ادامه گفت: شایعه برگزاری اجلاس جهانی گردشگری جهان در تهران به هیچ عنوان قابل قبول نیست چراکه این اجلاس باید در جایگاه خود همدان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه دنیا امروز مدافع حقوق ایران است به همین دلیل شایستگی ایران برای برگزاری رویدادهای جهانی قابل ستایش و ستودنی است، خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری این اجلاس اعتباراتی هم از سوی سازمان میراث فرهنگی و سازمان جهانی گردشگری در نظر گرفته شود.

استاندار همدان گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بیش از ۹ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته که البته تاکنون ۵۰ درصد این اعتبار وصول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی