موازی‌کاری در حوزه فرهنگ مشکل‌آفرین شده است/ صنعت چاپ از حالت سنتی خارج شود

به گزارش عصر همدان، علیرضا درویش‌نژاد امروز در جشنواره صنعت چاپ استان و مراسم تجلیل از برگزیدگان این حوزه اظهار کرد: باید بین صنعت چاپ و فرهنگ به همان میزان که بین صنعت سینما و فرهنگ رابطه مستقیم وجود دارد؛ ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه اگر صنعت چاپ وجود نداشت همه داشته‌های بشر در سینه می‌ماند، افزود: زمانی که دنیا را بدون صنعت چاپ تصور کنیم دیگر کتابی وجود نخواهد داشت؛ نمایشی اجرا نمی‌شود و فیلمی هم بر روی پرده نمی‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه این صنعت پایه‌ای در حوزه فرهنگ است، خاطرنشان کرد: باید صنعت چاپ را توسعه داده و آن از حالت سنتی به شیوه‌های صنعتی مدرن ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه به مشکلات و دغدغه‌های اتحادیه چاپخانه‌داران واقف است، تأکید کرد: بسیاری از پدیده‌ها در کشور وجود دارد که به موازی‌کاری تبدیل شده است که حوزه فرهنگ هم از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین در بخش چاپ از زاویه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از زوایای دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی امر است.

درویش‌نژاد افزود: گاهی اوقات فراوانی قانون در یک حوزه مشکل‌ساز بوده، آسیب‌های جدی ایجاد می‌کند، بنابراین اگر دستگاه‌های مالیاتی نگاه فرهنگی به حوزه چاپ داشته باشند یک مشکل و اگر نگاه اقتصادی داشته باشند؛ مشکلات دیگری به وجود خواهد آمد.

وی تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارد با کمک دستگاه‌های دیگر مشکلات این حوزه را برطرف کند.

تفکیک وظایف و مسئولیت ها در حوزه چاپ به درستی انجام شود

عضو هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران همدان نیز گفت: برای حل مشکلات صنعت چاپ تفکیک وظایف و مسئولیت‌ها در این حوزه باید به درستی انجام شود.

امین خضریان اظهار کرد: صنعت چاپ، صنعتی راهبردی است که در همه حوزه‌ها نقش تاثیرگذار داشته و در جهان به عنوان صنعت موثر و استراتژیک از آن یاد می‌شود.

وی افزود: امروز کشورهای پیشرفته به این نتیجه رسیدند که اگر بسته بندی مناسبی برای محصولات خود در نظر بگیرند، می‌توانند با ارزش افزوده بیشتری محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران همدان با بیان اینکه مراکز علمی کشور در تلاش هستند بخشی از مواد اولیه این صنعت را بومی‌سازی کنند، گفت: تولی‌گری از دغدغه‌های صنعت چاپ است که دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی تولی‌گری این صنعت را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: اگر تفکیک وظایف و مسؤولیت‌ها به درستی انجام شود بخش زیادی از دغدغه‌های این حوزه از بین خواهد رفت.

در پایان از برگزیدگان جشنواره صنعت چاپ تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی