برگزاری همایش نخبگان فرهنگی در همدان با شركت ۵۶ کشور

به گزارش عصر همدان، علی دشتکی امروز در جلسه شورای سیاستگذاری رویدادهای گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» با بیان اینکه کمیته فرهنگی رویداد ۲۰۱۸ قرار است از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ مهرماه امسال همایش نخبگان فرهنگی را برگزار کند، اظهار کرد: رویداد «همدان، ۲۰۱۸» علاوه بر تحرک صنعت گردشگری نیرویی پیش‌خوان برای تحول در گردشگری استان است.

وی افزود: همایش نخبگان فرهنگی در حاشیه چهلمین اجلاس رویداد گردشگری اجلاس جهانی با شرکت ۵۶ کشور از پنج قاره جهان در پایان همین هفته در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش شناساندن مفاخر فرهنگی همدان به دنیاست تا در آینده نزدیک زمینه سازی گردشگری دینی در استان همدان تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه به مدت سه روز این همایش در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود، گفت: ورود میهمانان این همایش در روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه و پنج شنبه نیز کمیسیون تخصصی و میزگرد گردشگری دینی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آن بررسی و انجام می‌شود.

دشتکی با تاکید بر اینکه در هفته جهانی گردشگری برگزاری این همایش در همدان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش با همکاری میراث فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی نمایشگاهی از مفاخر و اماکن تاریخی و گردشگری استان به عنوان امت واحده قرار است با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی در کنار این همایش برگزار شود.

وی با بیان اینکه در همدان ۱۰ پایگاه وجود دارد که در ارائه برنامه‌های فرهنگی فعال است، تصریح کرد: محور همه برنامه های همایش محرم و نقش محرم در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی است و در روز جمعه این هفته نیز علاوه بر برگزاری برنامه کمیته فرهنگی از هر کشور سه نماینده در این همایش شرکت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه در این کمیته فرهنگی ۴۰ برنامه تعریف شده است، بیان کرد: شاخص‌ترین برنامه های همایش بحث تولید یک اثر ماندگار هنری در کشور براساس نکات بین‌المللی در خصوص تهیه کلیپی براساس زندگی نامه شهید مفتح و معرفی شهدای شاخص ترور در کشور است.

وی یادآور شد: در بحث مسائل اعتقادی و دینی نیز ترجمه به لاتین و اضافه کردن نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی ضمیمه این کتاب در نظر گرفته شده تا در اختیار میهمانان در هتل ها و مراکز گردشگری قرار گیرد.

دشتکی یادآور شد: نشست مطبوعاتی با حضور مدیران استانی و گروه جامعه‌المصطفی و تفاهمنامه همکاری گردشگری نیز در ذیل این همایش برگزار می‌شود و انتظار می‌رود از دستگاه‌ها (استانداری) با همکاری و پشتیبانی مالی ما را در برگزاری هر چه بهتر این همایش کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی