اندر احوالات مديريت بازرسی اصناف همدان

به گزارش عصر همدان، پس از انتخاب هیأت‌رئیسه جدید اتاق اصناف که یک‌ خانه‌تکانی در ترکیب آن محسوب می‌شود، اختلافاتی در رأس اتاق هدایت و سیاستگذاری بازار ایجاد شد. یکی از مهم‌ترین این اختلافات انتخاب مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف است که هنوز با وجود عزل او توسط رئیس اتاق اصناف در محل کار خود حاضر می‌شود. این در حالی است که رئیس اتاق اصناف ضمن عزل مدیر نظارت و بازرسی خود مسؤولیت این بخش را بنابر قانون برعهده گرفت.

علاوه بر این حسین محرابی اظهار کرد: انتخاب مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف به شور گذاشته‌ شده و تا پایان هفته آینده مشخص می‌شود.

مدیر بازرسی اتاق به زودی معرفی می‌شود

وی گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت میوه و سبزیجات باید نظارت و بازرسی بیشتری را اعمال و بازرسی‌ها در بازار سرگذر را تشدید کرد چراکه ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف همدان درباره وضعیت اقلام بهداشتی نیز افزود: برای تأمین لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم چند فروشگاه در سطح شهر مشخص شد تا واحدهای تولیدی اجناس خود را در اختیار آنان قرار داده و بین مردم توزیع شوند.

وی با اشاره به اینکه در تأمین خواروبار نیز مشکلی وجود ندارد، افزود: در حوزه محصولات کشاورزی باید  نظارت‌ها بر بازار را به‌ویژه در بازار سرگذر تشدید کرد چراکه ضعف‌هایی در این حوزه وجود دارد.

اتاق اصناف مدیر بازرسی و نظارت دارد

دبیر اتاق اصناف همدان اما معتقد است که این مجموعه مدیر بازرسی و نظارت دارد و اکنون در محل کارش حاضر است.

احمد گازرانی تصریح کرد: مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان دارای قرارداد مشخص و قانونی است و تا زمان اتمام این قرارداد در منصب خود حضور دارد.

وی افزود: در حال حاضر استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتند تیم بازرسی اتاق و سازمان به‌ طور مشترک نظارت بر بازار را انجام دهند.

دبیر اتاق اصناف همدان تصریح کرد: بازرسی اتاق اصناف تعطیل نشده است و مدیر بازرسی به فعالیت اشتغال داد.

وی درباره دلایل افزایش قیمت برخی از کالاها نیز گفت: برخی از محصولات مانند سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی در مسیر صادرات به کشورهای دیگر هستند چراکه هم به نفع کشورهای خارجی است و هم برای تولیدکننده و توزیع‌کننده سود بیشتری دارد.

سوءاستفاده از افزایش نرخ ارز برای گرانی کالا

گازرانی تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها نیز ناشی از سوءاستفاده‌هایی است که برخی از افراد از فضای موجود دارند و به بهانه افزایش قیمت ارز قیمت سایر کالاها را نیز افزایش می‌دهند.

وی با بیان اینکه جو روانی نیز توسط جریان‌هایی ایجاد می‌شود، ادامه داد: برخی از خبرها مانند کمبود یک کالا یا افزایش قیمت آن صحیح نیست و این نشان می‌دهد که افرادی دست به ایجاد جو روانی می‌زنند.

دبیر اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه ما تجربه هشت سال دفاع مقدس را داریم، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی همه مردم دست‌ به‌ دست هم دادند و با کمک یکدیگر شرایط سخت را پشت سر گذاشتند، امروز نیز باید مردم یکدل و یکرنگ با اتحاد و همبستگی بر مشکلات غلبه کنند.

اداره کار حکم بازگشت به پست را صادر کرد

حاتم جهانگیری نیز با بیان اینکه بنده مدیر قانونی بازرسی و نظارت اتاق اصناف همدان هستم، اظهار کرد: وجود اختلافات در هیأت رئیسه باعث صدور نامه‌ای مبنی بر اعلام اتمام همکاری بنده با اتاق توسط رئیس اتاق اصناف شد.

وی گفت: پس از ارسال نامه رئیس اتاق اصناف همدان مبنی بر پایان همکاری، بنده به اداره کار شکایت کردم و در نهایت با توجه به اینکه جانباز ۵۰ درصد هستم به طور ویژه شکایت در شورای حل اختلاف و هیأت بدوی مورد بررسی و حکم بازگشت به پست برای من صادر شد.

جهانگیری تصریح کرد: اگر این هیأت رئیسه همچنان در اتاق اصناف باقی بماند، بنده علاقه‌ای به ادامه کار با آنها را ندارم همانطور که با حمیدرضا فرسایی‎وحید، رئیس پیشین اتاق قرارداد جدید منعقد نکردم.

متأسفانه با وجود شرایط نامناسب اقتصادی که دشمنان قسم‌خورده انقلاب به راه انداخته‌اند در یکی از مهم‌ترین تشکل‌های مردمی که در طول تاریخ به‌ ویژه در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مؤثر و مفیدی را ایفا کردند، اختلافات هر روز دامن زده می‌شود و خبری از روزهای یکدلی و یکرنگی گذشته نیست.

هر روز بطن بازار با شنیدن اخبار ناخوشایند از اتاق اصناف، تکانی تازه می‌خورد که منجر به نارضایتی می‌شود. به نظر می‌رسد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید نسبت به بررسی این وضعیت و چاره‌اندیشی ورود مناسبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی