همدان رتبه ششم گرانی مسکن را دارد

به گزارش عصر همدان، رسول مالمیر اظهار کرد: تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن به زوجین حدود ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن را تامین می کند.

وی توضیح داد: بانک مسکن به هر یک از زوجین که ۳۰۰ میلیون ریال سپرده گذاری کنند پس از یکسال ۶۰۰ میلیون ریال یعنی در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.

مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: با در نظر گرفتن ۲۰۰ میلیون ریال وام جعاله می توان در مجموع با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و آورده زوجین یک خانه در قیمت متوسط شهر خریداری کرد.

مالمیر بیان کرد: با توجه به نوسان قیمت و افزایش نرخ مسکن در حال حاضر می توان با این مبلغ در قسمت هایی پایین تر از مناطق متوسط شهر خانه خریداری کرد.

وی درباره طرح مسکن یکم گفت: این طرح در دولت تدبیر امید با امید خانه دار کردن زوجین آغاز شد اما ابتدا اجرای آن به علت تبلیغات اندک با استقبال کمی روبرو شد.

مدیر شعب بانک مسکن همدان اضافه کرد: طبق آخرین آمار تاکنون هفت هزار و ۷۱۸ شهروند برای دریافت وام مسکن یکم سپرده گذاری کردند که سهم شهرستان همدان ۶ هزار و ۱۵۶ فقره است.

مالمیر بیان کرد: به منظور احیای سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده اوراق به صورت با سود یارانه ای به انبوه سازان مسکن در این مناطق تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای هدایت جوانان به خرید خانه در این مناطق، تسهیلات مسکن یکم با ۶ درصد سود به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: با وجود استقبال اندک شهروندان در آغازین روزهای اجرای طرح مسکن یکم اما بانک مسکن همدان در افتتاح حساب پیشرو کشور است.

مالمیر ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیاست ارزی دولت شاهد رونق طرح مسکن یکم و خانه دار شدن افراد به ویژه زوج های جوان باشیم.

۷۶۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تسهیلات خرید و ساخت مسکن از ابتدای شکل گیری صندوق مسکن یکم تاکنون در این استان پرداخت شده است.

استان همدان دارای ۳۵ شعبه بانک مسکن است که ۲۰ شعبه آن در مرکز استان و ۱۵ شعبه دیگر در ۹ شهرستان تابعه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی