بهره‌مندی آبفار همدان از اعتبارات صندوق توسعه ملی را در مجلس پيگيری می‌كنم

به گزارش عصر همدان، امیر خجسته پیش از ظهر امروز با حضور در شرکت آب و فاضلاب روستایی ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده از سوی شرکت آبفای روستایی اظهار کرد: در شرایط سخت موجود، بحث تامین آب مشترکین یک موضوع حیاتی است که نمی‌توان آن را به بهانه کمبود و یا نبود بودجه و اعتبارات پشت گوش انداخت.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی متولیان امر در شرکت آبفار به صورت جهادی وارد عمل شده‌اند، اظهار کرد: این مجموعه از جمله مجموعه‌هایی است که بدون هیاهو و سر و صدا خدمات خود را به مشترکان ارائه می‌دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اذعان به اینکه عملکرد خوب آبفار نسبت به دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به سمع و نظر وزیر رسید، عنوان کرد: این مجموعه به صورت جهادی و شبانه‌روز پیگیر هستند تا آسیبی به مردم وارد نشود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز شرکت آب و فاضلاب روستایی به اعتبارات صندوق توسعه ملی،گفت: در این رابطه نیز در مجلس موضوع مربوطه را مطرح و پیگیری خواهم کرد.

خجسته تصریح کرد: مجلس به طور ویژه موضوع آبرسانی به مردم می‌پردازد چراکه در صورت عدم توجه این موضوع به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود به آبرسانی از سد تالوار پرداخت و گفت: در صورت فعالیت این سد، ۱۱ شهر و ۴۸ روستا از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد و بار سنگینی را دوش استان برداشته می‌شود.

به اعتبارات صندوق توسعه ملی نیازمندیم/ اعتبارات صندوق توسعه ملی شاهرگ حیاتی آبفار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه همکاران ما در مجموعه آبفار همواره تلاش بر رفع مشکلات مشترکین و خدمت‌رسانی به آنها داشته‌اند،گفت: اقلیم استان طی سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات فراوانی شده و گرم شدن یکباره استان موجب کاهش سطح منابع آب‌های زیرزمینی شد اما با تمام این شرایط خوشبختانه توانستیم تابستان را مدیریت کنیم.

سید مصطفی هاشمی ضمن اشاره به مشکلات موجود در حوزه خدمات‌رسانی شرکت آبفار افزود: در حال حاضر در بخش تأسیسات آب و فاضلاب یکسری مشکلات وجود دارد، ضمن اینکه پایدار کردن منابع تامین آب یکی از دغدغه‌های ماست.

وی ادامه داد: کیفیت‌بخشی به آب از دغدغه‌های اصلی ماست که در این راستا تلاش‌های مستمری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر ساماندهی مجتمع‌های آبرسانی مدنظر قرار گرفت، عنوان کرد: متاسفانه روستاهای شهرستان همدان با استقرار در بخش مرکزی به شدت محروم بودند که بر همین اساس خدمت‌رسانی به روستاهای مذکور در دستور کار قرار گرفت.

وی با اذعان به اینکه رسیدگی به روستاهای اقماری شهر همدان از جمله دغدغه‌های ماست،گفت: در بخش تولید آب، سعی شده است با حفرچاه و ساماندهی مجتمع‌های آبرسانی و همچنین مدیریت مصرف کمبود منابع آبی را تا حدودی تحت کنترل نگه داریم.

هاشمی در ادامه ضمن اشاره به آثار سوء انشعابات غیرمجاز بر کاهش سطح منابع آبی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز کشف و قطع می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت آب و فاضاب روستایی استان همدان تحت چهار عنوان نگهداری تاسیسات آبرسانی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: در حال حاضر تمام اعتبارات استانی را به تعمیر، نگهداری و بازسازی تاسیسات آبرسانی اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در ادامه ضمن اشاره به دیگر اقدامات اثر بخش این مجموعه در راستای خدمت رسانی هرجه بیشتر به مشترکین روستایی عنوان کرد: در همین راستا با راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۳ سعی کردیم ضمن دریافت گزارشات و شکایات مردمی سطح خدمت‌رسانی را افزایش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه ظرف مدت راه‌اندازی این سامانه همکاران ما با دریافت بیش از ۲ هزار تماس تلفنی، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت به حوادث و گزارشات مردمی رسیدگی کردند.

هاشمی در ادامه یادآور شد: در بخش تولید آب با حفر چاه‌ها،کف شکنی‌ها و بکارگیری مجتمع‌های آبرسانی سعی کردیم تولید آب را افزایش و یا در همان حد ثابت نگه داریم.

وی همچنین با اذعان به اینکه در طول سه سال اخیر بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار پمپ معیوب نیز توسط شرکت آبفار استان تعویض شد،گفت: این اقدام در مدیریت مصرف آب اثرات بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در تاسیسات آبرسانی جزو استان‌های پیشتاز است، بیان کرد: در بخش کیفیت آب نیز تا پنج سال قبل، موضوع کیفیت آب آنچنان مطرح نبود اما خوشبختانه در حال حاضر مطلوبیت آب شرب به ۹۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تصریح کرد: خوشبختانه از این حیث که آب بهداشتی قابل اطمینانی را به مردم عرضه می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم که مدیون مشترکین خود نیستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان همدان با مشکل کیفیت آب مواجه نیستیم، اظهار کرد: در شهرستان‌های دیگر هم درخواست مردم متفاوت شده و امروز مشترکان به دنبال افزایش خدمات هستند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود اعتبارات خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ منهای اعتبارت عمرانی که در این بخش تزریق شد، با زیان‌های اعتباری نیز مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اعتبارات تخصیصی تاثیر آنچنانی در پوشش هزینه‌های شرکت آب و فاضلاب ندارند و با اعتبارات موجود قرار است ناممکن‌ها ممکن شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تاکید کرد: از آنجا که فصل بودجه‌بندی سال ۹۸ در پیش است، در صورتی که بخواهیم خدمت‌رسانی شرکت افزایش یابد، نیازمند افزایش سهم اعتباری آبفار از محل صندوق توسعه ملی هستیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی نیاز اصلی و شاهرگ حیاتی شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

هاشمی در بخشی از سخنان خود نیز در خصوص آبرسانی به روستای ورکانه گفت: با همت همکاران ما در این روستا چشمه‌های بالادست شناسایی شده و چیزی در حدود ۶ کیلومتر فاصله با روستا وجود دارد.

وی عنوان کرد: به دنبال این بودیم که کاری مشابه روستای ارزانفود در این روستا نیز انجام شود اما محاسبات مهندسی نشان داد که این اقدام پاسخگو نیست و به منظور انجام اقدامات ثمربخش نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان افزود: قرار بر این شد اعتباراتی برای آبرسانی به روستای ورکانه در نظر گرفته شود که از قبل این اعتبارات لوله‌های مورد نیاز خریداری و بخشی از کار انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی