اجرای پویش «نذر کتاب» در همدان

علی مختاری‌مجاز از راه‌اندازی پویش «نذر فرهنگی کتاب» خبر داد و اظهار کرد: نذر یا وقف کتاب ایده‌ای است تا اگر قصد نذری دادن داریم، به انتخابی متفاوت فکر کنیم.

وی هدف از اجرای طرح «نذر کتاب» را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: از طریق گره زدن سنت حسنه نذری دادن می‌توان به ترویج کتابخوانی در جامعه نیز اقدام کرد.

مسؤول اجرایی پویش «نذر کتاب» در همدان با بیان اینکه این طرح با شعار «محرم امسال کتاب نذری بدهیم» در حال اجراست، گفت: متاسفانه مدتی است کتاب از سبد کالای فرهنگی ایرانی‌ها کنار گذاشته شده که اجرای این طرح، علاوه بر نهادینه‌ کردن نذورات فرهنگی، می‌تواند در گسترش فرهنگ کتابخوانی نیز مؤثر باشد.

وی با تاکید به اینکه مردم در ایام محرم به عشق امام حسین(ع) غذای نذری می‌دهند که اگر به کتاب تغییر دهند در واقع دانایی را به مردم هدیه کرده‌اند، خواستار توجه به این موضوع شد.

مختاری‌مجاز تصریح کرد: در ماه محرم سنت‌های حسنه‌ای که در فرهنگ ایرانیان وجود دارند، در کنار سایر مراسم‌ مذهبی ساری و جاری است، مانند نذری دادن غذا؛ اما چرا نذر در ماه محرم هدیه کتاب‌های مناسب و مفید به کتابخانه‌ مساجد و حسینیه‌ها نباشد؟ که ماندگاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نذر به عنوان یک سنت پسندیده سال‌ها در فرهنگ ایران اسلامی جای خود را پیدا کرده است،گفت: این سنت می‌تواند به سمت و سویی سوق پیدا کند که بر معرفت و فرهنگ مردم بیفزاید و نه تنها برای آن لحظه خاص، بلکه برای سال‌های بعد نیز ماندگار باشد.

 مسؤول اجرایی پویش «نذر کتاب» در استان همدان تاکید کرد: غذای نذری برای یک لحظه است و گاه می‌توان آن را برای مدت زمانی محدود نگهداری کرد اما نذر کتاب، نذری است که می‌توان آن را سال‌ها نگاه داشت بدون اینکه خدشه‌ای به اصل و محتوا وارد آید.

وی با اهمیت به اطلاع‌رسانی درباره قیام کربلا و اهداف امام حسین(ع) از طریق نذر کتاب، گفت: امسال دومین سال اجرای طرح است که از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مختاری‌مجاز با اشاره به اینکه سال قبل این پویش با محوریت جلد اول از کتاب «راز خون» با موضوع بررسی علل و اسرار واقعه عاشورا با استقبال خوب مردم مومن، متدین و اهالی علم و فرهنگ همدان اجرا شد، افزود: امسال نیز جلد دوم این کتاب محور پویش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بانی اصلی این طرح ستاد مردمی خدمتگذاران اربعین حسینی استان همدان است، گفت: تمام مردم پای کار آمده‌اند، خوشبختانه مردم متدین ما در زمینه‌های فرهنگی پیشرو هستند.

مسؤول اجرایی پویش «نذر کتاب» در استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار جلد از کتاب به عنوان نذری در بین مردم توزیع شد، خاطرنشان کرد: با مشارکت خیرین این کتاب به قیمت ۵ هزار تومان قابل عرضه است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب در کتابفروشی‌های معتبر شهر همدان و سایر شهرستان‌های استان موجود است، افزود: ثبت سفارش از طریق شماره۰۹۳۵۵۲۵۸۱۴۷ امکان پذیر بوده و ارسال آن در شهر همدان رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی