تقويت اعتماد، ایستادگی در برابر بحران‌ها را افزايش می‌دهد/ گفتمان امام راحل تبيين شود

به گزارش عصر همدان، سیدمحمدکاظم حجازی  امروز در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی با بیان اینکه همه بزرگداشت‌ها و مراسم‌هایی که برای بزرگان در نظر گرفته می‌شود، برای یک هدف بزرگ است، اظهار کرد: باید راه و رسم بنیانگذار انقلاب اسلامی به خوبی برای همگان تبیین شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز می‌بینیم جامعه دچار چالش است باید علاج آن پیدا کنیم، افزود: کارشناسان معتقدند باید اعتماد را در جامعه گسترش داد چراکه گسترش اعتماد ایستادگی در برابر چالش‌ها و بحران‌ها را تقویت می‌‌کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهیدمحراب آیت‌الله مدنی(ره) با بیان اینکه یکی از راهکار‌های دیگر توجه به ریشه‌های انقلاب است، عنوان کرد: انسان‌هایی بودند که بنیاد انقلاب را بنا نهادند و برخی بیشترین توان را برای رسیدن به هدف، وقف انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه شهدا در عرصه‌های مختلف از خود رشادت نشان دادند، تصریح کرد: زمانی که شهیدمطهری را برای معلمان الگو قرار می‌دهیم باید این شخصیت را در تمام ابعاد بررسی کرده و به مخاطب خاص خودش معرفی کنیم نه اینکه فقط صرفاً مراسمی برای آن شهید بزرگوار گرفته باشیم.

حجازی با بیان اینکه بزرگداشت نام و یاد بزرگان و شهدا اثرگذاری بالایی در طیف‌های مختلف دارد، بیان کرد: گروه‌هی مختلف با روحیات متفاوت در کنار شهیدمدنی جمع می‌شدند و از رهنمودهای ایشان استفاده می‌کردند که امروز نیز بعد از قریب به چهار دهه هنوز هم از این شهید به نیکی یاد می‌شود.

وی با طرح این سوال که باید دید تا چه میزان توانستیم شخصیت بزرگانی همچون شهیدمدنی را برای مجموعه خود تبیین کنیم؟ گفت: باید کاری کنیم که ابعاد شخصیتی بزرگان به معنای واقعی در جامعه تشریح شود تا افراد پس از آشنایی با این افراد آنها را الگوی خود قرار دهند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهیدمحراب آیت‌الله مدنی(ره) با بیان اینکه معتقدم طلبه نباید تنها امام جماعت باشد بلکه باید امام محله باشد، افزود: چنین فردی با بهره‌گیری از ابعاد شخصیتی شهید آیت‌الله مدنی می‌تواند مورد اعتماد همگان باشد.

وی با بیان اینکه اگر این بزرگداشت‌ها در راستای تبیین ابعاد شخصیتی بزرگان باشد قطعاً ما را به اهداف می‌رساند، ادامه داد: زمانی که به اهداف برسیم می‌توانیم اهداف انقلاب را پیاده کنیم.

حجازی با بیان اینکه پرداختن به افرادی که خود چراغ هدایت هستند و توانایی الگو بودن را دارند کاری ارزشمند است، خاطرنشان کرد: الگوپذیری و تبعیت از این افراد یقیناً ریشه انقلاب را مستحکم‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی