اجرای امر به معروف بين دولتی‌ها در اولويت باشد/ با حقوق‌های نجومی برخورد شود

به گزارش عصر همدان آیت‎الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی امروز در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۷ سال از شهادت شهید آیت‌الله مدنی هنوز نام و یاد ایشان در همه جا زنده است، اظهار کرد: این موضوع نشان از اثرگذاری بالای این شهید والامقام دارد.

وی ریشه همه مشکلات را در وابستگی دانست و افزود: یکی از درس‌های مکتب عاشورا، دل کندن از غیر خدا و دل بستن به خداست که باید در زندگی افراد نمود عینی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان با تأکید بر لزوم توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر فردی با این نیت که اگر من در فلان جا امر به معروف و نهی از منکر کنم معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظارم باشد، از این فریضه سرباز بزند یعنی وابستگی دارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) از عزیزترین نزدیکان خود برای رضای خدا گذشتند، تأکید کرد: اگر انقلاب اسلامی نیز با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهد به دلیل ایثار شهدا و گذشتن آنها از هر چه وابستگی بود.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه همه ما نان شهدایی چون شهیدحججی‌ها را می‌خوریم، از وجود مردان بزرگی در تاریخ سخن میان آورد که مردانه و صادقانه ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: زمانی که به شهید آیت‎‌الله مدنی خبر پیشروی دشمن را دادند، خود را در صف اول جهاد و ایستادگی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح قرار داد و در این راه ایستادگی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه استمرار انقلاب در گرو گذشتن مسؤولان و مردم از خود است، عنوان کرد: خداوند دو دل را در یک سینه قرار نداده است پس باید دل را از غیر خدا خالی گذاشت.

روحانیون به عنوان پیشوایان امر به معروف باید برای مردم شفاف‌سازی کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، بنابراین آن تاجری که به فکر جمع‌آوری مال است، مرتکب گناه کبیره می‌شود، بیان کرد: حکم احتکار در شرایط عادی حرام است اما در شرایط کنونی گناه کبیره است.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه فرد معتقد به رزاق بودن خدا، دست به احتکار کالا نمی‌زند، افزود: کسانی که در قبال مسائل اقتصادی و معیشتی مردم کوتاهی کنند، مسؤول هستند.

وی با بیان اینکه اگر همه ما هر سال از عمر خود را از خودبینی گذشته بودیم امروز باید خدابین شده بودیم، تصریح کرد: اینکه در مراسم سید و سالار شهیدان شرکت کنیم و لباس سیاه بر تن کنیم کار شایسته‌ای است اما باید حضور در این مجالس هدفمند باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان باید پیرو راه شهدا باشیم، افزود: زمانی که مقام معظم رهبری دستور می‌دهند، روحانیون برای اجرای فرامین ایشان باید پیشقدم شوند.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر باید در مرحله اول برای دولتی‌ها باشد، نباید یکی حقوق ۱۲۰ میلیونی دریافت کند و دیگری چیزی برای خوردن نداشته باشد، متأسفانه شنیده‌ام در همدان نیز چنین حقوق‌هایی دریافت می‌شود.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه اگر می‌خواهید جامعه اصلاح شود روحانیون به عنوان پیشوایان امر به معروف باید برای مردم شفاف‌سازی کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان مسائل قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی