سایت ـ موزه همدان هنوز در مرحله خاکبرداری

به گزارش عصر همدان، اسفندماه ۹۶ طرح سایت ـ موزه میدان امام (ره) همدان که برای تصویب نهایی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده بود، مورد تصویب قرار گرفت.

پس از تصویب طرح، اجرای آن باید به شهرداری واگذار می‌شد و طبق گفته‌های رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در اسفندماه سل ۹۶، این طرح در سه ماه نخست سال قرار بود اجرایی شود.

اکنون پس از گذشت ۶ ماه از سال ۹۷، هنوز اتفاقی در سایت ـ موزه همدان رخ نداده و این سایت ـ موزه در آستانه فرارسیدن فصل پاییز و زمستان همدان که کارهای عمرانی به علت شرایط جوی کندتر است، در مرحله خاکبرداری است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در این خصوص اظهار کرد: طرح سایت ـ موزه توسط میراث فرهنگی همدان تهیه شده و به تأیید سازمان میراث فرهنگی رسیده و جهت ابلاغ به شهرداری ارائه شده است.

احمد ترابی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری باید کار را شروع کند، افزود: آثار تاریخی و کار باستان‌شناسی ضرب‌العجلی نیست و زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خاکبرداری سایت ـ موزه در حال انجام است که زمان زیادی نیاز داشته و باید با حساسیت پیش رود زیرا کافی است یک اثر کوچکی کشف شود که نیاز به بررسی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی