«احمدرضا» آنقدر عاشق تحصیل بود که در جبهه‌ درس می‌داد/ ماجرای تابلویی که مروج سخنان امام(ره) بود

به گزارش عصر همدان، صبح امروز مراسم بزرگداشت ۳۰ مهر ۵۷ در همدان با حضور عشرت عروجی مادر شهیداحمدرضا احدی برگزار شد.

مادر شهید احدی در این مراسم با بیان اینکه احمدرضا در دوران تحصیل همیشه شاگرد نمونه بود، گفت: کلاس دوم بود که به خاطر درد کلیه نتوانست ۲۰ روز به مدرسه برود، همان موقع هم زمان امتحان ثلث دوم بود، وقتی از بیمارستان مرخص شد در امتحانات شرکت کرد و بهترین نمرات قبولی را کسب کرد.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق مدیر مدرسه مرا خواست و گفت «احمدرضا، خیلی باهوش و بااستعداد است بهتر است او را به مدرسه نمونه‌دولتی ببرید.

مادر شهید احدی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی فرزندش از همان دوران دانش‌آموزی اظهار کرد: ما در آن دوران در اهواز بودیم، احمدرضا در مقطع راهنمایی بود اما فعالیت‌های انقلابی‌ خود را ترک نمی‌کرد.

وی گفت: یادم هست یک تخته سیاه داشت و همیشه صحبت‌های امام خمینی(ره) را روی آن می‌نوشت و جلوی بالکن خانه و در معرض دید تظاهرکنندگان قرار می‌داد، فردای آن روز، مطلب جدیدی از صحبت‌های امام(ره) را روی تابلو می‌نوشت و هر روز کارش همین بود.

عروجی با اشاره به علاقه بالای شهیداحدی به تحصیل علم اظهار کرد: کتاب‌های احمدرضا همیشه در کوله‌اش بود، وقتی هم که به جبهه رفت با فانوس در سنگرها درس می‌خواند چون معتقد بود یک مسلمان باید عالم باشد.

وی از علاقه‌مندی شهید به امام خمینی(ره) سخن به میان آورد و افزود: آن قدر امام(ره) را دوست داشت که وصیت‌نامه خود را با کوتاه‌ترین عبارت به تحقق خواسته‌های امام مزین کرد و آن هم یک خط بود با این عنوان که «فقط نگذارید حرف امام به زمین بماند؛ همین».

مادر شهید احدی با اشاره به اینکه رضایت من و پدرش برای احمدرضا یک اصل بود، گفت: با وجودی که رتبه اول رشته پزشکی در کشور بود، هیچ گاه به خود مغرور نشد، آن قدر متواضع بود که فکر می‌کرد کار بزرگی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه آنقدر به تحصیل اهمیت می‌داد که وقتی در جبهه بود به رزمنده‌ها درس می‌داد، افزود: زبان انگلیسی احمدرضا قوی بود و سعی می‌کرد هرچه می‌دانست را به دیگران یاد دهد.

عروجی با اشاره به اینکه شهید احدی علم و عمل را با یکدیگر داشت، از تمام دانش‌آموزان خواست خود را نسبت به این دو موضوع تجهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی