دسترسی رایگان به پایگاه مجلات تخصصی نورمگز در کتابخانه‌های همدان

عاطفه زارعی از دسترسی رایگان به پایگاه مجلات تخصصی نورمگز در کتابخانه‌های اصلی استان خبر داد و اظهار کرد: از آنجا که کتابخانه‌های عمومی به طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه خدمات ارائه می‌کنند به دنبال این امکان نیز شدیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از ایجاد این مهم  ارائه خدمات مختلف به منظور دسترسی سریع و آسان تمامی اقشار به اطلاعات مورد نیاز به منظور تحقق عدالت اجتماعی است، گفت: در اقدامی ابتکاری مبادرت به خرید اشتراک سالانه پایگاه اطلاعاتی تخصصی نورمگز کرده‌ایم تا پویاتر از گذشته برای رسیدن به هدف اصلی خود که گسترش فرهنگ مطالعه مفید و تحقیق و پژوهش بوده گام برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان‌کرد: پایگاه مجلات تخصصی نور یا Noormages نورمگز از مجموعه پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: نشریه‌های این پایگاه در بیست و یک موضوع علوم اجتماعی، حقوق، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، زبان و ادبیات، علوم سیاسی، مدیریت، روان‌شناسی، علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی، هنر و معماری، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث، فقه و اصول، تربیت بدنی، اخلاق، ادیان، علوم تربیتی، حسابداری، حوزه سلامت و میان‌رشته‌ای ارائه می‌شوند.

زارعی با بیان اینکه مقالات موجود به صورت تمام متن و تمام تصویر در قالب فرمت‌های HTML و PDF قابل دریافت است، افزود:‌ از ویژگی‌های مهم این پایگاه، ارائه مجلات دارای رتبه علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی در زمینه علوم انسانی است.

وی  تصریح کرد: ارائه مجلات به صورت تمام تصویر، بانک اطلاعات صاحبان آثار، جستجوی ساده و پیشرفته با دامنه‌های مختلف، نقد مقاله‌های مجلات و مشاهده نقدهای دیگران و download مقالات دلخواه با فرمت pdf از موارد قابل دسترسی در این پایگاه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه مقالات این پایگاه اطلاعاتی تخصصی هم اکنون در کتابخانه مرکزی در دسترس است، افزود: به زودی در کتابخانه‌های آزادی همدان، شهید باهنر بهار، شهیدمطهری فامنین، علامه مجلسی ملایر، ملاحسینقلی شوندی رزن، شهید مدنی تویسرکان، شهید اشرفی اصفهانی کبودراهنگ، شهیدرجایی اسدآباد و آیت‌الله نهاوندی نهاوند با محدودیت دانلود دو مقاله تمام متن در روز برای هر کاربر در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از مطالب این پایگاه تمام اقشار جامعه، اعضا و مراجعان کتابخانه‌ها می‌توانند از طریق سایت نورمگز و یا لینک دسترسی این پایگاه در پورتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در کتابخانه هایی که ذکر شد اقدام به بازیابی اطلاعات مورد نظر خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی