افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در همدان

به گزارش عصر همدان، جلال‌الدین امیری در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان، از افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان خبر داد و اظهار کرد: نسبت به کنترل بیماری تب مالت «بروسلوز» از سوی اداره دامپزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته اما متاسفانه سال گذشته نسبت به سال ۹۵ شاهد افزایش آمار مبتلایان بودیم.

وی با بیان  اینکه سال‌های اخیر شاهد روند نزولی ابتلا به این بیماری بودیم اما سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش مختصری داشتیم، گفت: سال ۹۵، آمار ثبت شده ابتلا ۴۷ در ۱۰۰ هزار نفر و سال گذشته ۵۱ در ۱۰۰ هزار نفر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته کافی نیست و باید گسترده‌تر باشد، خواستار توجه به این مسئله شد.

وی با توجه به اقدامات صورت گرفته در تامین آب سالم برای استان، گفت: طی یک سال و نیم اخیر جلسات خوبی در خصوص تامین آب سالم برگزار شده که این جلسات به شهرستان‌ها نیز تسری یافته است.

امیری با بیان اینکه یکی از مشکلات افت سفره‌های آب زیرزمینی است که در برخی از شهرها مانند ملایر به نسبت سایر شهرهای استان شرایط مطلوبی وجود ندارد، افزود:‌ با توجه به سنجش درصد کلرسنجی آب شهرستان‌ها، فامنین به نسبت شهرستان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های همدان و بهار به نسبت وضعیت خوبی دارند، گفت:‌ عدم پوشش کامل شبکه‌های آب روستایی توسط شرکت آبفار یکی از مشکلات موجود در خصوص تامین آب سالم در استان بوده که امیدوارم حل این مشکل توسط این سازمان مورد توجه باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به فرسودگی و قدمت بالای برخی از شبکه‌های آبرسانی اشاره کرد و افزود: باید تانکرهای انتقال آب صرفا برای آب باشد.

وی در خصوص کنترل سبزیکاری‌های استان با آب فاضلاب اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت:‌ در شهرستان همدان مشکل حل شده و کشت صورت نمی‌گیرد.

امیری با بیان اینکه با آموزش‌های ارائه شده به کشاورزان سال آینده ریشه‌ای این مشکل حل شود، افزود: به صورت ویژه در شهرستان نهاوند و تویسرکان با مشکل آبیاری سبزیجات با آب فاضلاب مواجه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان نیز با بیان اینکه پمپ بنزین بلوار پژوهش در سال ۷۷ راه‌اندازی شده است، اظهار کرد:‌ این پمپ بنزین در سالی ایجاد شده که محدودیتی برای نزدیک بودن به محل مسکونی نبوده اما اکنون این مسئله مورد توجه است.

سیدعادل عربی با بیان اینکه این جایگاه سوخت نشتی ندارد اما مشکل اینجاست که باید چاه‌های آب اطراف پاکسازی شوند، گفت: همسایه‌ها اجازه پاکسازی چاه را نمی‌دهند و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری نیز ورود کرده است.

وی با بیان اینکه از نظر ما واحد آلاینده است و باید منتقل شود، افزود: ساکنان محل تأکید بر انتقال جایگاه سوخت دارند و اجازه پاکسازی آب‌های چاه را نمی‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی