انجمن‌های صنفی خود عامل دریافت وجه اضافی از رانندگان نباشند

به گزارش عصر همدان، مصطفی پناهنده صبح امروز در نشست بررسی وضعیت حمل و نقل کالای شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ و اسدآباد با حضور روسای ادارات راهداری، مسؤولان انجمن‌های صنفی و مدیران شرکت‌های باربری، با اشاره به اینکه بحث اعلام بار از توجه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: افزودن عناوین غیرمتعارف برای دریافت وجه از رانندگان خلاف قانون و موجب حق‌کشی در حق رانندگان پرتلاش است و باید انعکاس وجه واگذاری بار به رانندگان منطبق بر موازین تعیین شده باشد.

وی افزود: پرداخت به موقع کرایه حمل رانندگان نیز از ضرورت امور رعایت حق و حقوق رانندگان است و در حقیقت رعایت حق و حقوق رانندگان موجب رضایت خدا و خلق خدا است.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه انجمن‌ها در دو بخش رانندگان و شرکت‌ها پل ارتباطی بین صنف خود و نهاد دولتی هستند، یادآور شد:  انجمن‌های صنفی نباید خود عامل دریافت وجه اضافی از رانندگان و موجب اجحاف در حق این افراد باشند.

وی ادامه داد: نظارت انجمن‌ها بر عملکرد خود نیز به گونه‌ای حمایت از رانندگان است و اداره‌کل و مجموعه همکاران تمام توان خود را در جلوگیری از حق‌کشی در هر زمینه‌ای به خصوص رانندگان به کار خواهد بست.

پناهنده در ادامه بر ضرورت استفاده از دستگاه کارتخوان(pos) در شرکت‌های حمل و نقل استان تأکید کرد و تصریح کرد: باید همه مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل از طریق این دستگاه انجام ‌شود.

وی اضافه کرد: داشتن این دستگاه در شرکت‌های حمل و نقل، ادعای دریافت کمیسیون‌های اضافی را لغو می‌کند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه افزایش شفافیت، استفاده از ظرفیت‌های پرداخت الکترونیکی و انجام بهینه امور از قابلیت‌های شاخص این دستگاه است، گفت: تمام مبادلات مالی بین رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل شامل کارمزد( کمیسیون) و سایر کسورات قانونی مطابق مندرجات بارنامه از طریق دستگاه کارتخوان(pos) انجام شده و رسید آن به رانندگان تحویل داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی