نخبگان همدانی در دانشگاه بوعلی جذب می شوند

به گزارش عصر همدان،‌ حسن ختنلو در آیین تکریم از نخبگان همدان افزود: معرفی بزرگان و مفاخرامری ضروری برای نشان دادن راه و رسم زندگی به نسل جوان و قرار دادن آنها در مسیر نخبگی است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای مفاخر بزرگی است که لحظه‌ های عمر خود را صرف تعلیم و تعلم کرده‌اند افزود: علاوه بر حس قدرشناسی که باید نسبت به این بزرگان در جامعه ایجاد شود، الگوسازی به وسیله اینگونه آیین ها و تجلیل از بزرگان می‌تواند جوانان تحصیل کرده و نخبه را مخاطب اصلی این آیین ‌ها قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش گسست فرهنگی در میان جوانان به خصوص جوانان نخبه و تحصیل کرده حضور نسل جوان باید در این محافل رو به گسترش باشد.

ختن لو با بیان اینکه یکی از وظایفی که در سند راهبردی بیان شده تکریم و قدردانی از نخبگان است که امسال هم آیین تکریم از نخبگان نوجوان و دانش آموز برگزار شد ابراز امیدواری کرد: این نخبگان به دانشگاهها راه یابند.

رئیس نخبگان استان همدان با بیان اینکه امکانات زیر ساختی و منابعی مانند نفت و گاز در کشور بسیار است افزود: برای پیشرفت و توسعه کشور در این بخش ها نیازمند ورود نخبگان و نیروی انسانی متخصص هستیم.

ختن لو با اشاره به دانشگاه کارآفرینی خاطر نشان کرد: این دانشگاه ها بهترین گزینه برای نخبگان به ویژه نخبگان کارآفرین هستند چرا که علاوه بر اینکه برای خود شغلی ایجاد می کنند می توانند اشتغالزایی هم داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره مندی از فرهیختگان و شایستگان نقش موثری در برطرف کردن مشکلات جامعه خواهد داشت.

ختن لو گفت: امسال تجلیل از نخبگان در استان همدان به شکل جوائز و در قالب بورسیه و پرداخت تسهیلات برای ادامه تحصیل در مقاطع دکترا در ۴ سال تحصیل آنها خواهد بود.

 آینده کشور بانخبگان علمی بهتر خواهد شد

عضوشورای ملی بنیاد نخبگان کشور هم با اشاره به اینکه آینده کشور با وجود نخبگان علمی و پرتلاش بهتر خواهد شد گفت: چرا که نخبگان سرمایه گذاران با ارزش جامعه هستند.

محمد علی زلفی گل افزود: نخبگان و دانشجویان باید وضعیت کشور در گذشته و زمان حال را مورد بررسی قرار دهند.
وی اظهار داشت: شان یک فرد علمی صداقت و صراحت اواست و اگر این ویژگی ها رعایت نشود نمی توانند در سازندگی کشور موثر باشند.

زلفی گل با بیان اینکه حس حسادت بدترین ویژگی یک نخبه است تاکید کرد: باید حسادت در همکاری‌های علمی حذف شود.

عضو شورای ملی بنیاد نخبگان بیان کرد: نسل امروز و جوان ما افرادی چون بوعلی سینا را به عنوان الگویی از گذشته داشته باشند اما باید بدانیم چگونه بوعلی سینا به مقام مرتبه رسید ابوعلی سیناها برای آن دوران بوده اند و باید امروز نخبگان و خادمین فرهنگ عمومی در الگو پذیری جوانان نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: باید کشور را به توسعه برسانیم و به این سمت و سو حرکت کنیم تا جامعه شایسته سالار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیشرفت جامعه در همه زمینه ها اعم از علمی، اقتصادی ،فناوری ، تکنیک و غیره مدیون و مرهون نخبگان است اظهار داشت: باید نخبگان را به جامعه معرفی کنیم تا الگویی برای نسل جوان و نسل های آینده به عنوان آینده سازان این مرز بوم باشند.

عضو شورای ملی نخبگان خاطر نشان کرد: معرفی نخبگان در جامعه می تواند دیگران را به حرکت درآورد و شاهد رشد و تعالی جامعه با سرعت بیشتری باشیم.

زلفی گل گفت: نخبگان باید آموزش و مهارت آموزی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و باید به خود باوری برسند تا در توسعه کشور در زمینه های علمی ،فرهنگی و اقتصادی نقش آفرین باشند.

وی افزود: نخبگان باید با تمام نیرو و توان در حفظ امنیت و آبادانی کشور تلاش کنند.

 نخبگان باید رشد همه جانبه داشته باشند

رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش پرورش همدان نیز گفت: نخبگان باید رشد همه جانبه داشته باشند و باید از توان مندی آنها نیز حمایت شود.

رضا هاشمی الگو سازی برای جوانان را به عنوان هدف والای برگزاری آیین های بزرگداشت اعلام کرد و افزود: حضور جوانان در این گونه مراسم لطف بزرگی است و باید افراد بزرگ به عنوان الگو به نسل جدید معرفی شوند.

رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش همدان تکریم را تلاش برای الگوسازی به منظور جلوگیری از گسست فرهنگی خواند و گفت: اگر این الگوسازی صورت گیرد، فاصله بین نسل جدید با نسل‌های قبلی کمتر می‌شود و بین آنان تعامل فرهنگی به وجود می‌آید.

هاشمی اضافه کرد: کشورهایی که توانسته اند خود را از مسائل فرهنگی و اقتصادی نجات دهند، در بخش نیروی انسانی و سرمایه گذاری بر این افراد را هدف خود قرار داده اند و در این باره هم موفق شده اند.

وی ادامه داد: کشور ما هم از وجود این نیروهای توانمند بسیار غنی است و باید با برنامه ریزی و بهره مندی از آنها در توسعه کشور تلاش کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه نخبگان باید هویت ملی و دینی خود را حفظ کنند و در این باره قوی باشند افزود: باید به کشور و ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی اظهار داشت: برای احیا جامعه وظیفه سنگینی بر دوش ما است و باید کشور را از لحاظ فرهنگی ،اقتصادی و علمی با کمک نخبگان بسازیم.

در این آیین از ۲۶ دانش آموز در آزمون سراسری سال ۹۶ و۹۷ با رتبه های زیر۱۰۰ تجلیل شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی