هیچ روزنه‌ای در آسمان کشور برای تحرک دشمن وجود ندارد/ هر تحرکی به سرعت رصد می‌شود

به گزارش عصر همدان،  محمدرضا صادقی‌زاد ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان و به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی و پنجم مرداد سالروز شهادت دلاورمردان مرکز پدافند سوباشی اظهار کرد: تشکیل قرارگاه پدافند هوایی ۱۰ سال پیش به فرمان مقام معظم رهبری انجام شد تا انسجامی بین سامانه‌های مختلف پدافندی ایجاد شود.

وی گفت: در این مدت بازسازی فناوری‌ها با تکنولوژی روز در دستور کار قرار گرفت چون اگر این رادارها تبدیل به فناوری جدید نمی‌شد به خارج وابستگی داشتیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور (شهدای سوباشی) با بیان اینکه در مرحله بعد از تامین قطعات، به سمت ساخت انواع رادارها رفتیم، ادامه داد: تهیه و تولید تجهیزات شنود الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت چراکه امروز جنگ، جنگ فیزیکی نیست بلکه دشمن از طریق جنگ الکترونیک سعی می‌کند در تجهیزات ایجاد اختلال کند و تجهیزات ضد جنگ الکترونیک در همین راستا تولید و بومی‌سازی شد.

وی افزود: طراحی بومی سامانه‌های موشکی و طراحی و تولید سامانه‌های ضد هوایی هوشمند مدنظر قرار گرفت که اگر زمانی دشمن از لایه‌های مختلف امنیتی بگذرد و بتواند به آسمان کشور نفوذ کند سامانه های هوشمند فعال و وارد عمل می شود.

تولید شبیه‌سازهای آموزشی، تولید و استقرار سامانه‌های کشف زیست پرنده‌ها و اجسام کوچک، ایجاد انسجام در چتر بزرگ سامانه‌های موشکی پدافند، طراحی موشک‌های هوشمند، بمب‌های لیزری، بکارگیری اصول پدافند غیر عامل، تولید سامانه موشکی برد متوسط مرصاد، سامانه‌های برد بلند صیاد سه و نصب و استقرار سامانه دفاع موشکی و ضد موشکی اس ۳۰۰ از دیگر مواردی بود که وی ذیل فعالیت‌های قرارگاه به آن اشاره کرد.

صادقی‌زاد ادامه داد: پدافند هوایی در دستگیری عبدالمالک ریگی همکاری داشت و در مواردی مانند انهدام هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی رژیم صهیونیستی و اخطار به هواپیمای رادارگریز آمریکا بعد از دستگیری ملوانان آمریکایی فعال بوده است.

وی گفت: در حال حاضر به حول و قوه الهی و همت و دانش فرزندان ایران اسلامی هیچ روزنه‌ای در آسمان کشور برای تحرک دشمن وجود ندارد و هر تحرکی به سرعت رصد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی