ویزیت گروهی بیماران مغایر با حقوق شهروندی است/ تجویز دارو به نوک قلم پزشکان وابسته است

به گزارش عصر همدان، شب گذشته به مناسبت زادروز حکیم بوعلی‌سینا ـ روز پزشک ـ و زکریای رازی ـ روز داروسازـ مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان مطرح همدان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم با تبریک روز پزشک و داروساز، بوعلی سینا را قبله آمال پزشکان عالم دانست و گفت: مفتخریم که میزبان پیکر پاک بوعلی سینا در همدان هستیم.

حبیب‌الله موسوی‌بهار زکریای رازی را نیز افتخار ایران بزرگ خواند و در ادامه با بیان اینکه در کشورهای دیگر نیز همین ایام را به عنوان زادروز حکیم بوعلی سینا می‌دانند، افزود: دنبال این هستیم که زادروز بوعلی‌سینا را به عنوان روز همدان به دنیا معرفی کنیم که معرفی این کهن‌شهر از این رهگذر نیازمند همکاری تمام مسوولان از سیاسیون گرفته و فرهنگ‌دوستان است.

وی با اشاره به جایگاه بالای پزشکی ایران اضافه کرد: با وجود تحریم‌های دشمن از گذشته و در شرایط فعلی تداوم آن، جایگاه پزشکی ایران بسیار بالاست و علوم پزشکی به بهترین نحو ممکن عمل کرده و چیزی را کم نگذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان این جایگاه را مدیون پیشکسوتان از یک سو و نوآوری و علم‌آموزی جوانان از سوی دیگر دانست و ادامه داد: ما در حوزه پزشکی به جایی رسیده‌ایم که برای مثال در شهرستان‌ها ۵۰ پزشک متخصص عمل‌های سخت را انجام می‌دهند و در این حوزه نیز موفق هستند.

وی با بیان اینکه جایگاه علوم پزشکی در همدان نیز بسیار حائز اهمیت و مورد توجه است، گفت: از استان‌های دیگر برای مداوا به همدان مراجعه می‌کنند به طوری که ۴۰ درصد مراجعه سرپایی و بستری را از استان‌های دیگر شاهد هستیم.

 

تجویز دارو به نوک قلم پزشکان وابسته است/ لزوم رعایت اصل صرفه‌جویی

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در کمترین استانی به جز تهران شاهد این وضعیت هستیم، در بخش دیگری از سخنانش مدیریت منابع و امکانات را یکی از ضروریات امروز دانست و افزود: در این شرایط تحریم باید مراقب باشیم، تجویز دارو به نوک قلم پزشکان وابسته است و باید با رعایت مسائل صرفه‌جویی و در عین حال نگاه به مداوای بیمار انجام شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه اسراف در کشور ما بسیار بالاست، از پزشکان خواست در حوزه صرفه‌جویی نیز پیشگام باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان رعایت حقوق شهروندی را از دیگر موضوعات مورد توجه دانست و با بیان اینکه مردم از خدمات پزشکی تشکر می‌کنند، اما در عین حال برخی نیز گلایه‌مندند که چرا حقوق آنها رعایت نمی‌شود.

وی ویزیت گروهی را شایسته حرفه پزشکی ندانست و با اشاره به اینکه این اتفاق بسیار نامناسب است، گفت: حقوق شهروندی بیمار باید در این حوزه رعایت شود.

پزشکان برای جواب آزمایش وقت بگذارند

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه پزشکان باید برای جواب آزمایش وقت بگذارند، گفت: فضای فیزیکی مطلوب محل طبابت نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه جامعه پزشکی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید فضای ظاهری داروخانه‌ها باید مطلوب شود، افزود: بسیاری از فضاهای داروخانه‌ها مطلوب است اما برخی نیاز به بازنگری دارند که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم گریدینگ(درجه‌بندی) مطب‌ها در همدان در دستور کار است، خواستار توجه به این مهم شد.

موسوی‌بهار با اشاره به برگزاری جشنواره طب سینوی، خواستار حضور پرشور در مراسم ادای احترام به حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا شد.

رئیس نظام پزشکی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه هیات مدیره امسال پزشک نمونه معرفی نکرد، اظهار کرد: دلیل این امر آن است که از نظر ما تمام پزشکان استان نمونه هستند آن هم با این شرایط سختی کار.

علیرضا مدرکیان با اشاره به اینکه چند نفر به عنوان پزشکان پیشکسوت تقدیر می‌شوند، گفت: بیش از ۲۰ هزار مراجعه سرپایی در شهر همدان داریم اما آمار شکایت‌ها در سال به صد مورد هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی نسبت به پرداخت به موقع مالیات اقدام می‌کنند در صورتی که برخی این طور القا می‌کنند که این جامعه فرار مالیاتی دارد، افزود: روال رسیدگی به امور پزشکان اصلاح شده و کارها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی