عذرخواهی شهردار بابت برگزاری یک برنامه شبهه‌ناک در همدان

به گزارش عصر همدان، عباس صوفی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری برنامه به ظاهر فرهنگی «شب دکتر اذکایی» در تالار فجر و به بهانه تقدیر از پیشکسوت تاریخ و فرهنگ همدان، اظهار داشت: برای افکار عمومی اعلام می‌کنیم که اساساً شهرداری با هر برنامه‌ای که خلاف موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی نظام و رهبری انقلاب باشند در هر شرایط مخالف است.

وی افزود: متولی این برنامه یک تشکل دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  بوده و بر همین اساس از معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان تقاضای اختصاص تالار فجر برای اجرای یک برنامه فرهنگی کرده است.

شهردار همدان تأکید کرد:  شهرداری صاحب مکان جلسه بوده که در اختیار آن تشکل قرار داده و مسؤولیت میهمانان و دعوت از آنان نیز بر عهده  همان تشکل بوده است.

وی با بیان اینکه این تشکل تقاضای خود را برای در اختیار قرار گرفتن تالار فجر  برای برگزاری مراسمی با عنوان پاسداشت پرویز اذکایی و هفته کتاب و کتابخوانی ارائه داده بود، تصریح کرد:  شهرداری از میهمانانی که در جلسه حضور داشتند بی‌خبر بوده است.

صوفی گفت: میهمانان این نشست توسط تشکل برگزار کننده دعوت شدند و باید از حراست اداره کل ارشاد استعلام‌های لازم و تأییدیه‌های آن را دریافت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بعضاً کسانی به مراسم دعوت شدند که در سابقه آنان ابهاماتی وجود داشته، ادامه داد: اگر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از قبل اطلاع داشت که افراد مدعو سوابق نامناسبی دارند، به طور قطع  مخالفت خود را اعلام می‌کرد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری چون مسؤولیتی در برابر دعوت میهمانان نداشته حساسیت نشان نداده است، خاطرنشان کرد: در واقع اصل را بر این گذاشتند که تشکل مذکور از اداره کل ارشاد مجوز دارد و قطعاً هماهنگی لازم صورت گرفته است.

شهردار همدان یادآور شد: در هر صورت مخالف حضور هر نوع افرادی که با نظام زاویه دارند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری در زمینه برگزاری برنامه‌های ارزشی یکی از فعال‌ترین حوزه‌ها است، گفت: شورای شهر و شهرداری همدان تابع منویات رهبر معظم انقلاب هستند و هرکس که با اصل نظام مشکل داشته باشد ما نیز با آنان و همفکرانشان مشکل داریم و تعارف با کسی نداریم.

وی افزود: ارزش‌های انقلابی و منویات مقام معظم رهبری خط قرمز ما است و هرکس بخواهد از آن عبور کند در مقابل آنها خواهیم ایستاد.

شهردار همدان اضافه کرد: احیاناً اگر خدای نکرده مردم ولایت‌مدار همدان نسبت به این موضوع مکدر شده‌اند به سهم خود نسبت به قصوری که پیش آمده، عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: به هرحال سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در این برنامه مسئولیت مستقیم نداشته و این مشکل ناخواسته اتفاق افتاده و مسؤولیت دعوت میهمانان و کنترل میهمانان به عهده این سازمان نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی