۱۷ مهرماه فاز اول شهر زیرزمینی سامن راه‌اندازی می‌شود/ ورودی شهر زیرزمينی در تملک مخابرات

به گزارش عصر همدان، رضا گلمحمدی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث تملک زمین مخابرات برای ورودی شهر زیرزمینی سامن پیگیری شده تا با همکاری مخابرات بتوانیم هر چه سریعتر این زمین را تملک کنیم.

وی افزود: از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت ورودی شهر زیرزمینی سامن ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که در صورت طی مراحل قانونی و انجام تملک، این اعتبار تخصیص یافته و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

  رئیس شورای اسلامی شهر سامن با بیان اینکه با برگزاری همایش ملی دستکندها در روز ۱۷ مهرماه شاهد راه‌اندازی فاز نخست شهر زیرزمینی سامن خواهیم بود گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر مشکلات ورودی را حل کنیم و شاهد رونق گردشگری سامن باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی شهر زیرزمینی سامن در تملک مخابرات است بر همکاری مخابرات برای ایجاد ورودی شهر زیرزمینی سامن تاکید کرد و تصریح کرد: این امر در حال پیگیری است.

گلمحمدی به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری و شورای شهر با همکاری بخش خصوصی در شهر سامن اشاره کرد و گفت: تالار و رستوارن سنتی کوهسار سامن به همت بخش خصوصی با زیربنای یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع  ظرفیت ۹۰۰ نفر و با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون تومان بازسازی و تجهیز شده است.

وی افزود: طرح احداث حدود ۱۲ سوئیت‌های اجاره‌ای برای اقامت مسافران  در مجاورت این تالار و رستوران در دستتور کار قرار دارد  که در آینده انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سامن به احداث سالن همایش‌های شهر سامن  را نیز از برنامه‌های در دست اقدام دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده شهردار سامن نیز انتخاب می‌شود گفت: با توجه به اینکه شرداری ارگانی مهم است جوان‌گیری، بومی‌گرایی، تخصص و مدیریت مهمترین ملاک ما برای انتخاب شهردار است.

بخشدار  شهر سامن نیز ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی در جامعه  گفت: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه بوده و در واقع مسوولان را  به راه‌های مختلف حمایت می‌کنند.

مصطفی عبدالملکی با تاکید بر اینکه اخبار باید به‌روز بوده و جامعه را بیدار کند  گفت: در شرایط و مشکلات امروز آرمش‌بخشی به جامعه و دادن امید به مردم امری مهم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران دارای مشکلات متعددی چون نبود امنیت شغلی، مشکلات بیمه‌ای، دریافتی اندک و… هستند بر رفع مشکلات خبرنگاران توسط مسوولان تاکید کرد.

بخشدار سامن با اشاره به سابقه کهن‌شهر سامن در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی گفت: این شهر با سابقه فرهنگی بالا و مسیر ورودی شهر همواره مورد توجه بوده و همه ساله نیز گردشگران و مسافران زیادی از این شهر عبور کرده و در آن اقامت دارند.

وی وجود شهر زیرزمینی سامن را یک ظرفیت ارزشمند تاریخی دانست و اضافه کرد: با تکمیل و راه‌اندازی شهر زیرزمینی سامن در آینده نزدیک شاهد رونق گردشگری سامن خواهیم بود.

امام جمعه سامن نیز با اشاره به اینکه عرصه خبر و خبررسانی کار مهم و ارزشمندی است اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار همواره در عرصه  فرهنگی زحمات فراوانی را متحمل شدند و خبرنگاران ما نیز با تاسی از ائمه اطهار باید در امر خبر و خبررسانی همواره صداقت و صحت اخبار را مد نظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدحسین طباطبایی با اشاره به اینکه رساندن اخبار صحیح امری مهم است گفت: انعکاس اخبار غلط و فاقد مستندات باعث تشویش در بین اذهان عمومی می‌شود که در صورت بی‌توجهی به این امر فرد باید در مقابل خداوند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در برخی موارد یک خبر خود می‌تواند خبرساز شده و منشا اخبار دیگر باشد اضافه کرد: خبری ارزشمند است که مستند بوده و قرآن کریم نیز درباره آن تاکید کرده است.

طباطبایی با اشاره به  حدیثی از امام محمدباقر(ع) کمال انسان را  توجه به دین و  مدیریت و صبر و ایمان در برابر سختی‌ها دانست و گفت: کشور ما اسلامی است لذا باید همه ابعاد دین اسلام را به خوبی بشناسیم و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی امروز مدیریت و استفاده درست از منابع امری ضروری است گفت: باید در شرایط اقتصادی امروز مدیریت و صرفه‌جویی را در صدر کار خود قرار دهیم تا بتوانیم از این مشکلات اقتصادی عبور کنیم.

امام جمعه شهر سامن خطاب به مسوولان نیز تاکید کرد:  اگر مسوولان در شرایط اقتصادی امروز کشور از ظرفیت‌های خوب و منابع داخلی درست استفاده کرده و مدیریت درستی داشته باشند مشکلات حل می‌شود.

دیگر عضو شورای شهر سامن نیز ضمن ابراز گلایه از بی‌توجهی به ورزش شهر سامن بر توجه مسوولان ورزشی استان و شهرستان ملایر به ورزش و پروژه‌های ورزشی شهر سامن تاکید کرد.

لقمان خدابخشی با بیان اینکه چمن شهر سامن، استخر سر پوشیده و.. یکی از مطالبات جدی مردم این شهر است گفت: سه سال پی در پی بودجه استخر سامن مصوب شده و ریالی از آن تاکنون دریافت و برای استخر هزینه نشده است.

وی با بیان اینکه پروژه استخر سرپوشیده سامن نیز مربوط به دوره سوم شوراست که هنوز مسکوت باقی مانده و جای پیگیری دارد گفت: هیات‌های ورزشی ملایر نیز کم‌کار شده‌اند و جا دارد مسوولان ورزش ملایر در خصوص ورزش سامن فکری اساسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی