وضعیت وخیم ۱۲ مدرسه در حال تخریب شهرستان اسدآباد

به گزارش عصر همدان،  در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور کلیه اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد و و وضعیت اورژانسی و احتمال ریزش ۱۲ مدرسه روستایی در اسدآباد مورد انتقاد شدید فرماندار قرار گرفت.

کریم حمیدوند در این جلسه اظهار داشت: این تعداد از مدارس به دلیل قدمت بالا هر لحظه احتمال ریزش داشته و دچار وضعیت اورژانسی شده‌اند.

۵۲ مدرسه روستایی اسدآباد  به  دلیل  قدمت بالا به  بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند

وی افزود:در حال حاضر ۵۲ مدرسه روستایی اسدآباد  به  دلیل  قدمت بالا به  بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند که شرایط این ۱۲ مدرسه روستایی اورژانسی است.

ایجاد فروچاله در حیاط مدرسه ۱۵ خرداد اسدآباد!

حمیدوند تصریح کرد: محوطه حیاط مدرسه ۱۵ خرداد شهر اسدآباد نیز دچار فروچاله شده که باید با  توجه به حساسیت موضوع با هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ،نظام مهندسی و کار کارشناسی هر چه سریعتر و اورژانسی این موضوع مرتفع شود.

آقایان مدیرکل کار هرکس را که صدایش بلند است انجام می‌دهند/ رسانه‌ها به کمک اسدآباد بیایند

فرماندار  با انتقاد از وضعیت مدارس روستایی شهرستان اسدآباد به لحاظ عدم بازسازی و مقاوم‌سازی برخی مدارس دارای قدمت بالا اضافه کرد:برخی آقایان مدیر کل بر اساس شاخص کارشناسی استان کار نمی‌کنند و کسی که صدای بلندی دارد کارش انجام می‌گیرد که باید در این راستا از هر تریبونی استفاده و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرده و به وسیله خبرنگاران برای حل این مشکلات اقدام کرد.

وی اظهار داشت: مقاوم سازی مدارس یکی از مهمترین موضوعات در بحث آموزش و پرورش بوده که باید پیگیری شده و ضمن مکاتبه باران کردن از هر تریبونی برای مرتفع شدن این مشکل استفاده کرد و رسانه‌ای شدن این موارد راهی برای کمک به حل این مشکلات خواهد بود لذا باید در  این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران به نحو احسن استفاده کنیم .

برخی از مدارس روستایی اسدآباد حتی فاقد سرویس بهداشتی هستند

وی با بیان اینکه در برخی از موارد برخی از مدارس روستایی فاقد سرویس بهداشتی هستند، تصریح کرد: این در حالی است که در ساخت و احداث هر آموزشگاه ابتدای امر باید نسبت به این موارد توجه و اقدام شود.

اسدآباد بعد از همدان و ملایر بیشترین مدارس غیرانتفاعی را در استان دارد

مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد  هم در این جلسه گفت: ۱۵ درصد دانش آموزان اسدآبادی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و اسدآباد بعد از همدان و ملایر بیشترین مدارس غیرانتفاعی را در استان دارد.

رحمان سجادی تعداد مدارس غیر انتفاعی و پیش دبستانی‌های غیردولتی  این شهرستان را جمعا ۱۰۵ آموزشگاه اعلام کرد، و اظهار داشت:۴ هزار ۲۰۰ نفر از دانش آموزان اسدآبادی در این مدارس غیر انتفاعی در حال تحصیل هستند.

وی تعداد مدارس دولتی و غیردولتی این شهرستان را جمعا ۳۰۷ آموزشگاه  با ۶۵۳ کلاس درس برشمرد، و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز با احتساب بزرگسالان در این شهرستان مشغول به تحصیل بوده  که نسبت به سال گذشته ،دانش آموزان این شهرستان از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی