وزیران ضعیف نباید در دولت باقی بمانند زیرا موجب تضعیف دولت و نظام می شوند

به گزارش عصر همدان، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مردادماه) پارلمان در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد و اخباری به هیات رئیسه واصل شد که بر خود تکلیف دانستم استیضاح را امضا کنم.

وی با بیان اینکه آقای ربیعی ماندگاری در وزارت کار به چه قیمت ارزش دارد، گفت: مجلس خانه ملت است که قداست و پاکی دارد لذا روزنه های فساد را نباید به سمت مجلس هدایت کنید. متاسفانه زیرمجموعه های شما مسائلی را مطرح کردند که نماینده ها را به سمت چالش و فساد می کشاند.

«وزیر نفت گاها به حوزه های انتخابیه کمک می کنند اما در زمان استیضاح وزیر نفت این کمک ها قطع می شود، شرف و حیثیت دولت بالاتر از زد و بندهایی است که مرتکب آن می شوید. براساس اعلام سالنامه آمار سازمان تامین اجتماعی در پایان سال ۹۵، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۱۹ نفر بیمه شدند و در سال ۱۳۹۶، این رقم به ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۰۳ نفر رسید لذا شاهد کاهش این آمار هستیم، طبق برنامه ششم توسعه نیز یک میلیون شغل باید ایجاد می کردیم که تنها ۳۰ درصد برنامه اجرا شده است.»

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: شما که خود را از قشر فقیر می دانید باید اتاق فکرتان را ارتقاء و در اتاق فکر موضوع کارگران و اشتغال زایی را در اولویت قرار دهید، آمار دو ساعت کار در هفته شغل نیست زیرا دو ساعت کار هزینه تردد افراد را هم تامین نمی کند.

وی در همین زمینه یادآور شد: خودتان می گویید وزیر بیکاران هستید اما ما نگرانیم این بیکاری رشد یابد تا جایی که دیگر کارفرمایی در کشور وجود نداشته باشد، طبق برنامه ششم توسعه بخش مهمی از رونق اقتصادی و اشتغال برعهده شماست لذا نباید خود را از سایر مجموعه ها مبرا و مجزا کنید.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه همه ما از فقرا هستیم و خاک پاهای فقرا را سرمه چشم خود می کنیم، اظهار داشت: شما در توضیحات خود می بایست شاخص ها و میزان تغییرات در سال های اخیر را اعلام می کردید، شما تاکید دارید پول بیشتر به وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص نیافته حال آنکه آقای وزیر پول به معنای اشتغال نیست برنامه و اندیشه و تدبیر می تواند زمینه اشتغال زایی را فراهم کند.

«ما نمی خواهیم شما در دولت آژیر بکشید، ما دولت توانمندی می خواهیم که با یاران قدرتمند به مردم خدمت کند، شما در وزارتخانه متبوع خود طرح های نظام استاد شاگردی و کارورزی فارغ التحصیلان دانشجو را کلید زدید اما هیچ کدام اجرایی نشده است.»

وی یادآور شد: وزیران ضعیف نباید در دولت باقی بمانند زیرا موجب تضعیف دولت و نظام می شوند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۰ درصد منابع اقتصادی را در اختیار دارد و بنا بر آمار سود سرمایه گذاری شرکت های شستا و تامین اجتماعی در سال ۹۲ حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد بوده و در سال ۹۵ به ۳ هزار میلیارد و در سال ۹۶ به ۲ هزار میلیارد رسیده است، این کاهش سود یعنی به خطر افتادن وضعیت شرکت های شستا بنابراین آژیر شما، آژیر ورشکستگی صندوق های بیمه و بازنشستگی است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: تمام مصارف و هزینه های زیر مجموعه این وزارتخانه ۲۰۰ درصد در ۵ سال اخیر رشد داشته که این میزان با توجه به درآمدها و هزینه ها قابل تامل است، متاسفانه صندوق های بیمه ای تضعیف و برای صندوق های روستایی نیز کار اساسی صورت نگرفته است هر چند در قانون برنامه ششم تکالیف مشخص شده بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: تضعیف گفتمان سه جانبه گرایی و عدم مدیریت مشارکت های کارگری سبب شده تا تشکل های کارگری به حاشیه رانده شود و نمایندگان گلایه مند شوند از سوی دیگر شما می گویید اقتصاد مقاومتی به من ربطی ندارد در صورتی که ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی