اتمام زیرگذر سرخ‌آباد نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش عصر همدان، مصطفی پناهنده امروز در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهر همدان، با اشاره به احداث زیرگذر سرخ‌آباد از ۱۴ شهریورماه سال گذشته، اظهار کرد: احداث پروژه به عهده شرکت مارال راه هگمتانه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته قرار بود ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یابد که اختصاص نیافته است، گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اسناد خزانه برای آن در نظر گرفته شد که در حال پرداخت است.

سرپرست جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: برای سال جاری نیز از محل ملی ۸۰۰ میلیون تومان از محل اصلاح نقاط حادثه‌خیز ابلاغ شده و اعتبار استانی نداریم.

وی به برآورد ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی برای اتمام این پروژه اشاره کرد و افزود: اکنون قرارداد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای این پروژه داریم.

پناهنده با اشاره به وجود قوزی در این منطقه و اختلاف دو متری بین دو باند آن، تصریح کرد: برای اصلاح این نقطه بعد از اجرای یک لاین این قوز را برداشته و اصلاح می‌کنیم، سپس روکش آسفالت انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۳۰ باکس احتیاج بود، ادامه داد: ۲۵ باکس آماده شد و پنج باکس نیز در حال ساخت است؛ پیشرفت فیزیکی۶۰ درصد در پروژه محقق شده است.

سرپرست جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با تأکید بر اینکه در نظر داریم طی چهار ماه آینده و قبل از شروع زمستان این پروژه پایان یابد، خاطرنشان کرد: این مسیر محور شریانی است و پیمانکار به جد کار می‌کند؛ اکنون تنها بحث اعتبار مطرح است.

وی به وجود یک معارض در این مسیر، یادآور شد: معارضی در سمت روستای سنگستان داریم که برای ادامه عملیات رمپ‌گذاری مقاومت می‌کند.

پناهنده با بیان اینکه با توجه به شریانی بودن تقاطع، در برنامه است باجدیت پروژه انجام و به اتمام برسد، اظهار کرد: اعتبار تهران به دست ما نرسیده و اعتبار استان نیز اسناد خزانه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت: ساماندهی پروژه ورودی ملایر از سال گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفت و اعتباراتی از محل منابع در آمد استانی اختصاص یافت.

موسی رسولی با تأکید بر اینکه بحث تعریض محل در این پروژه مطرح بود و کار شروع شد، بیان کرد: در بخش تندرو دو باند ۱۵ متری، به علاوه رفوژ سه متری و دو نهر یک متری در این پروژه دیده شد.

وی با بیان اینکه پروژه با پیشرفت ۹۸ درصدی انجام شده است، افزود: دو تا سه درصد باقی مانده بحث گاراژها در این منطقه است؛ مشکل این است که برخی گاراژها در فاصله سه متری خط تندرو هستند و ناچاریم راه دسترسی برای تردد به آنها بدهیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان تصریح کرد: تعداد گاراژها کم نیست و هنوز تصمیم قطعی در خصوص آنها گرفته نشده است؛ رفوژ وسط پروژه نیز در حال برداشت، کاشت و ایجاد برق است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات یکی از مشکلات در این پروژه است، ادامه داد: روزی که بخش عمرانی پروژه به مناقصه برده شد، محل تأمین اعتبار از اعتبارات استانی بود و چون منابع داخلی داریم، پیمانکاران قیمت پایین‌تری می‌دهند.

رسولی با بیان اینکه اکنون اوراق سال ۹۹ را برای پروژه داده‌اند، خاطرنشان کرد: پیمانکار به این دلیل می‌‌خواست جلوی شهرداری خودکشی کند، می‌گوید صد در صد ضرر می‌کنم؛ در این بحث گرفتار اعتبارات شده‌ایم.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ورودی ملایر، یادآور شد: در کمیته برنامه‌ریزی در قبل گفته شده بود دو میلیارد تومان اعتبار باشد که بعد تبدیل به یک میلیارد تومان شد که اگر با این رویکرد باشد با همین اعتبار نیز کاری انجام نمی‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان اظهار کرد: اتصال برونشهری به درون شهری از دیگر موارد در این پروژه است که با مسکن و شهرسازی چندین بار مکاتبه شده، طرح تهیه کردیم و موضوع مطرح شد و متأسفانه تصمیم نمی‌گیرند اتصال چگونه باشد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور و پلیس راه با ایجاد این میدان مخالف هستند، گفت: این موضوع به مشاور طرح جامع ارجاع داده‌اند در حالی که این موضوع در حد مشاور نیست.

رسولی بیان کرد: اگر بخواهیم برای جاده فعلی روکش آسفالت اجرا کنیم ۶۰ هزار متر مربع نیاز به ۱۲ تن آسفالت دارد که حدود ۲٫۵ تا ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی تعالی فرماندار همدان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نمایندگان برای جذب اعتبارات ملی استفاده کنیم؛ البته طی این چهار سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی