آموزش و پرورش از تمام دانشگاه ها در جذب نیرو استفاده کند

به گزارش عصر همدان، سعید سمنانیان روز گذشته در دومین روز از پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: ۶۰۰ هزار معلم در آستانه بازنشستگی قرار دارند و دانشگاه تربیت معلم به تنهایی قادر به تامین نیاز آموزش کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های دیگر کشور باید در این راستا وارد شده و آموزش و پرورش را یاری کنند تا علاوه بر تامین نیاز آموزشی اشتغال دانش آموختگان را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: هم اینک ۲۰ درصد دانش آموختگان کشور بیکار هستند و دانشگاه ها بیش از دیگر ارگانهای مسئول و بیشتراز قبل در عرصه اشتغال دانش آموختگان خود را دخیل می دانند.

مشاور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از دانش آموختگان رشته برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تنها ۲ تا سه درصد این افراد بیکار هستند، ۳۰ درصد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده و مابقی نیز در بخش های مختلف مشغول بکار هستند.

وی بر پیگیری و ردیابی اشتغال دانش آموختگان تاکید کرد و افزود: دانشگاه ها باید به این سمت و سو حرکت کرده و محصولات دانشگاه را رها نکنند.

سمنانیان از دانش آموختگان به عنوان محصولات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یاد کرد و گفت : این محصولات بسیار ارزشمند هستند.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم از روز گذشته در همدان آغاز شده و اکنون در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی