طی روزهای آینده تلاطم بازار ارز شکسته می‌شود

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا متین در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و جنگ اقتصادی دشمن علیه مردم و کشورمان اظهار کرد: جنگ اقتصادی بسیار سنگین‌تر از جنگ نظامی است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی حمله‌کننده ها نامشخص هستند و ترکیب روند اقتصادی مشکل است، گفت: بخشی از مشکلات و نوسات داخلی و بخشی از آن نیز از سوی دشمن است که با تدابیری که اندیشیده شده برای تامین مواد اولیه چهار شرکت پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و مس ارز دولتی تزریق می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه طی روزهای آینده تلاطم بازار ارز شکسته می‌شود گفت: شرایط بهتری را در پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رسوب سپرده‌های مردم در بانک‌های استان همدان در پایان سال ۹۳ به میزان ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود گفت: این مبلغ در اسفند ماه سال گذشته به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

متین با بیان اینکه متاسفانه با این شرایط خودمان بیشتر به مشکلات دامن می‌زنیم، افزود: آنهایی که به بازار ارز و سکه هجوم می‌برند به اقتصاد ضربه می‌زنند.

وی با بیان اینکه با این مشکلاتی که خود مردم به مردم به وجود می‌آورند اولین ضربه را خود آنها می‌خورند گفت: ما نباید با این شرایط به دشمن فرصت بیشتری بدهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه باید با اقتصاد مقاومتی این موج را پشت سر بگذاریم، در ادامه رویداد بزرگ ۲۰۱۸ در همدان را یک فرصت بزرگ برای استان داانست و تصریح کرد: حضور ۳۴ کشور آسیایی در شهریورماه و ۱۸۴ کشور در مهرماه میتواند فرصت خوبی برای معرفی بیشتر واحدهای تولیدی و خدماتی و صادرکنندگان استان فراهم کند.

امام جمعه ملایر نیز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش و با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی برای مردم امیدآفرین است، گفت: حمایت از مصرف کننده مورد تاکید اسلام و قرآن است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری گفت:‌ احتکار، گرانفروشی و بی‌توجهی به حقوق مصرف‌کننده از مصادیق باطل است که قرآن کریم به دوری از این مصادیق سفارش کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق مهم حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این است که اجازه ندهیم ثروت ملی به دست نااهلان بیفتد، افزود: با به دست گرفتن ثروت ملی یک ملت سر پا می‌ماند و دشمن زمین‌گیر می‌شود.

امام جمعه ملایر برنامه‌ریزی در تولید، توزیع و مصرف را از مهمترین مصادیق حمایت از مصرف‌کنندگان برشمرد و افزود: اگر در تولید و مصرف برنامه‌ریزی، مدیریت و کار کارشناسی صورت نگیرد دود آن به چشم مردم می‌رود.

وی ادامه داد: دولت نیز باید از تولیدکننده و مصرف‌کننده حمایت کند و راهش این است که هزینه تولید را پایین آورد تا تولیدکننده حاضر نشود هزینه و سود خود را از جیب مصرف‌کننده درآورد.

برقراری با تاکید بر نظارت بیشتر بر بازار بر نصب قیمت‌ها بر روی کالاها تاکید کرد و گفت: با نظارت بیشتر به حمایت از مصرف‌کننده کمک کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید با مدیریت و کار جهادی برای رفع مشکلات تلاش کرد، تأکید کرد: با تلاش شبانه‌روزی نباید اجازه ایجاد مشکلات بیشتر به فرصت‌طلبان را داد، باید دست فرصت طلبان و دلالان را برای ایجاد بازار متشنج کوتاه کرد.

امام جمعه ملایر اضافه کرد: اگر می‌خواهیم اوضاع اقتصادی سر و سامان بگیرد باید ترس را در بین اخلالگران ایجاد کرد.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ملایر نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنی که از سوی صدها کشور حمایت می‌شد پیروز شدیم و امروز دشمن با یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی جلو آمده است.

حسین فارسی با بیان اینکه راه مبارزه با دشمن ایستادگی و مقاومت است، گفت: کسانی که امروز با خرید سکه و ارز بازار کشور را ملتهب کرده و به مشکلات اقتصادی کشور دامن می‌زنند به مردم و نظام خیانت می‌کنند.

در پایان نیز از ۱۶ شرکت برتر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان و تعدادی از دستگاهای مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی