همدانی‌ها همچنان منتظر!

به گزارش عصر همدان، رویداد همدان ۲۰۱۸ قرار بود همدان را در عرصه ملی و بین‌المللی معرفی کند، اما پس از گذشت هفت ماه هنوز به جز تبلیغات، کاری در سطح شهر انجام نشده است در حالی که می‌شد حداقل یک جنگ شادی و یا همایشی در قالب رویداد ۲۰۱۸ برگزار شود.

در اینکه یک رویداد باید در ابتدا برای مردم آن شهر جا افتاده و مردم در جریان باشند، شکی نیست و این مسئله بر همگان مبرهن است اما گویا مسؤولان همدان نخواستند که جز رویداد اصلی به حواشی توجهی داشته باشند.

در سالی که می‌شد به بهانه ۲۰۱۸ برنامه‌های نشاط آوری را در سطح شهر شاهد باشیم، اما تاکنون چنین مسئله‌ای محقق نشده است، مورد مهمی که می‌شد از آن علاوه بر معرفی همدان به مسافران حاضر، تبلیغات گردشگری کرد و برای مردم نیز فضای بانشاطی را ایجاد کرد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در آستانه برگزاری رویداد «همدان ۲۰۱۸» قرار است جشنواره تابستانی با محوریت برنامه‌های شاد و بانشاط برگزار شود که از ۱۱ مردادماه کار خود را آغاز می‌کند و باید به انتظار نشست که تا چه میزان رضایت‌بخش خواهد بود.

همچنین همدان برای معرفی و تبلیغات و برگزاری برنامه‌های رویداد ۲۰۱۸ کمتر از دو ماه فرصت دارد و با فرا رسیدن ماه محرم و صفر شاید دیگر نتواند برنامه‌ای را برگزار کند.

بر همین اساس رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز طی نشست بر برگزاری برنامه‌های رویداد «همدان ۲۰۱۸» به صورت مردمی تأکید کرد و گفت: تمام برنامه‌های رویداد «همدان۲۰۱۸» باید مردم‌محور باشد و به برگزاری مراسم افتتاحیه در یک سالن نباید اکتفا کرد.

علی‌اصغر مونسان بیان کرد: برنامه‌های رویدادمحور می‌تواند باعث شود تا مشارکت مردم در برگزاری این رویداد افرایش یابد و علاوه بر همدان سایر شهرهای این استان نیز در این رویداد مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: این رویداد باید به گونه‌ای برگزار شود که با برگزاری یک همایش صنعتی متفاوت باشد و دارای روحیه نشاط باشد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: جشن‌های خیابانی از چند روز قبل از افتتاحیه رسمی باید در همدان آغاز شود تا با برگزاری این جشن‌ها نشاط مردمی افزایش یابد.

وی یادآور شد: ایده‌های نو در برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ می‌تواند مشارکت مردم را بالا ببرد و نتایج خوبی را برای این رویداد به جا بگذارد.

مونسان خاطرنشان کرد: باید استاندار، شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی از طریق شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به معرفی این رویداد بپردازند و در سراسر همدان از اتوبوس‌های شهری گرفته تا فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر، پوسترهای همدان ۲۰۱۸ باید نصب شود.

تمام همدان درگیر رویداد همدان ۲۰۱۸ باشد

وی افزود: تمام شهر باید درگیر این رویداد باشد و اگر این رویداد به خوبی برگزار شود، دستاوردها و نتایج خوبی برای استان و سازمان میراث فرهنگی خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت رویداد همدان ۲۰۱۸ خطاب به مدیرکل دفتر بین‌الملل سازمان گفت: علاوه بر سفرای کشورهای مختلف باید بتوانیم میزبان مسئولانی از  سازمان جهانی جهانگردی برای این رویداد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت رویداد همدان ۲۰۱۸ از این رویداد به عنوان یک فرصت مهم و بین‌المللی برای معرفی ایران نام برد و افزود: در رویداد همدان ۲۰۱۸، ایران باید معرفی شود و تنها به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان بسنده نکنیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: می‌توانیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که بر روی بسته‌بندی محصولات و کالاهای تولیدی استان همدان، برند این رویداد نصب شود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی