افزایش ۹ درصدی مصرف آب در همدان/ افت روزانه آب چاه‌های همدان

حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه طی چند روز گذشته با گرمای شدید هوا و حضور مسافران تابستانی شاهد افزایش مصرف آب بودیم، اظهار کرد: کولرهای آبی که بیش از ۲۰۰ لیتر در روز مصرف آنهاست، موجب افزایش مصرف در تابستان شده‌اند.

وی با اشاره به برخی قطعی‌های برق منابع تامین آب بیان کرد: قطعی برق باعث شده که حجم مخازن به مقدار قابل توجهی کاهش یابد زیرا با قطعی برق ایستگاه پمپاژ، برق مخازن نیز قطع می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: جلسات مکرری با شرکت توزیع برق برگزار کردیم که برق ایستگاه‌های پمپاژ و محل‌های حائز اهمیت قطع نشود که شرکت برق نیز قول داده که حدالامکان قطع نشود هرچند در مواقعی ناگزیر قطع می‌شود.

وی به بیش از ۹ درصد افزایش مصرف آب در تابستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام تابستان کولرهای آبی و شست‌وشو مصرف آب را افزایش می‌دهد، بنابراین شاهد افزایش مصرف در این فصل هستیم.

نیکداد با اشاره به اینکه در حال حاضر منابع آبی همدان سد اکباتان و چاه‌هاست، افزود: در حال حاضر چاه‌ها با دبی نامناسب و افت شدید مواجه هستند و هر روز افت آنها بیشتر می‌شود بنابراین در منابع چاهی مشکل داریم و باید صرفه‌جویی شود.

وی وضعیت سد را هم اکنون مناسب دانست و گفت: در حال حاضر امیدوار به بارندگی‌های پاییز هستیم که اگر در بارندگی پاییز و زمستان همچون سال قبل مشکل داشته باشیم، بحران آب خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان ضمن تأکید بر صرفه‌جویی مستمر در مصرف آب اظهار کرد: باید برای استفاده کمتر از آب سد اکباتان صرفه‌جویی شود تا بتوانیم تا پاییز و آغاز فصل بارش تأمین آب را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی