حاج‌قاسم غوغا کرد/ شعری که بغض سردار را شکست

به گزارش عصر همدان، اوایل هفته جاری خبری مبنی بر سفر سردار قاسم سلیمانی به همدان مطرح و این موضوع از تریبون رسانه‌های همدان نیز عنوان شد، این مهم طی چند روز گذشته با نصب بنر‌ها و پوسترهایی در سطح شهر قطعی شد و سرانجام پیش از ظهر امروز شهر همدان معطر به عطر دو شهید گمنام تازه تفحص شده عملیات رمضان و حضور سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی، مالک اشتر دوران در یادواره «شهدای عملیات رمضان» شد.

پیش از حضور سردار قاسم سلیمانی در یادواره شهدای عملیات رمضان و از ساعت ۹ صبح مردم دسته دسته از مسیرهای منتهی به حسینیه امام(ره) برای شرکت در مراسم خود را به محل برگزاری یادواره می‌رساندند و هر لحظه بر ازدحام جمعیت افزوده می‌شد.

مراسم با حضور جمعی از مسوولان و مدیران استانی از جمله نماینده ولی فقیه در همدان، نمایندگان استان همدان در مجلس، سردار سلگی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس، فرماندار همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری همدان و مردم همیشه در و قدرشناس خون شهدا و جمع کثیری از عکاسان و خبرنگاران آغاز شد.

سردار قاسم سلیمانی با همراهی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مسوولان با ورود به حسینیه امام(ره) چشمان منتظران را روشن به حضور سرباز مخلص رهبری کرد.

مردم سردار را با شعارهای «صل علی محمد، مالک اشتر آمد»، « مالک اشتر ما خدانگهدار تو» و تکبیر او را همراهی کردند؛ در ابتدای ورود، سردار سلیمانی به رسم ادب به حضور جمعی از خانواده معزز شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم حاضر در جلوی جایگاه رفت و دیداری با آنها داشت.

در حالی که سردار سلیمانی در جمع خانواده شهدا و مسوولان حضور داشت، پدران و فرزندان شهدا برای دیدار با او حضور می‌یافتند که فرزند شهید بشیری شهید مدافع حرم از جمله افرادی بود که از نزدیک با سردار سلیمانی دیدار کرد.

در این مراسم با حضور سردار سلیمانی، فرماندهان حاضر در مراسم و تعدادی از مدیران و مسوولان کتاب «رقص خاکریز» مشتمل بر خاطرات عملیات رمضان به نقل از سردار مظاهری و برخی از رزمندگان حاضر در این عملیات با تدوین محسن صیفی‌کار رونمایی شد.

سه گردان از همدان با فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در عملیات رمضان وارد عملیات شد که این موضوع در کتاب رونمایی شده نیز عنوان شده است؛ یاد شهدای بمباران روز قدس همدان توسط رژیم بعث، عملیات مرصاد و شهدای بمباران سوباشی نیز در این مراسم گرامی داشته شد.

پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در همدان پیکر دو شهید تازه تفحص شده عملیات رمضان با زمزمه «کجایید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت مربلایی» و «سلام فرزندان روح‌الله» بر دستان مردم حاضر در حسینیه و با مداحی مصطفی میرزایی مداح اهل بیت(ع) وارد مراسم شد.

گروه همخوانی تواشیح «نورالمهدی» نیز سرودی در وصف دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا، مدافعان حرم و سردار قاسم سلیمانی خواندند که وجد و همراهی حاضران را به همراه داشت.

از حاشیه‌های سخنرانی سرداری که لرزه بر اندام دشمنان نظام و انقلاب اسلامی انداخته، این بود که سردار سلیمانی  با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «جامعه‌ای که شهادت دارد، اسارت ندارد»، شعری در وصف شهدا قرائت کرد و از همگان و حتی دشمنان خواست مفاهیم آن را دریابند؛ در حین قرائت این شعر سردار در غبطه به حال شهدا بغضی در گلو داشت و در پایان شعر نیز بغض سردار شکست و گفت شهدا این چنین هستند و سخنرانی را به ختم به صلواتی هدایت کرد که شعر قرائت شده به این شرح بود:

«تو مکن تهدید از کشتن که من/تشنه‌ی زارم به خون خویشتن

گر که ریزد خون من آن دوست‌رو/ پایکوبان جان برافشانم بر او

وقت جولان بر سر میدان کنند/ رقص اندر خون خود مردان کنند

چونکه هم از دست خود دستی زنند/ چون رهند از نفس خود، رقصی کنند»

سردار سلیمانی: من مالک اشتر نیستم بلکه در جایگاه مالک در کنار ولایت فقیه نشسته‌ام

سردار سلیمانی از مغمومیت نشاط آور، پیروزی‌آور و معنویت‌آور سخن گفت و با توجه به شعار حاضران مبنی بر «صل علی محمد، مالک اشتر آمد»، « مالک اشتر ما خدانگهدار تو»، تأکید کرد: من مالک اشتر نیستم بلکه در جایگاه مالک در کنار ولایت فقیه نشسته‌ام.

در این میان عکس‌هایی از سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم و رهبری در دست حاضران برافراشته بود و دست‌هایی به سوی سردار که بر آنها نوشته شده بود «لبیک یا خامنه‌ای» و «جانم فدای رهبر».

از دیگر حواشی این مراسم قطعی برق محل برگزاری مراسم با توجه به برنامه زمان‌بندی قطع برق در مناطق مختلف شهر بود که این امر هم موجب برهم خوردن نظم و سکوت مراسم نشد و پس از قرائت صلواتی با وصل کردن برق اضطراری، سردار سلیمانی سخنرانی خود را ادامه داد.

به هنگام ایراد سخنان سردار سلیمانی در پاسخ به سخنان ترامپ حاضران در وجد از سخنان بیان شده سردار را با تکبیر و تشویق همراهی می‌کردند.

در پایان برنامه شهدای تفحص شده بر دستان حاضران تشییع و برای اعزام به معراج‌الشهدای تهران بدرقه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی