خرید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور/ نیازی به واردات گندم نداريم

به گزارش عصر همدان، سید مؤمن نیافر پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز خرید گندم استان همدان، اظهار کرد: تا پایان دیروز در سطح کشور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که ۳۰۰ هزار تن سهم استان همدان بوده است.

وی با اشاره به اینکه خرید‌ گندم در کشور تا پایان مردادماه انجام می‌شود، گفت: در مناطق سردسیری خرید گندم بعد از مردادماه نیز ادامه دارد.

مدیر خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می شود خرید سال جاری معادل سال قبل باشد، خاطرنشان کرد: تمام کشاورزانی که گندم را تحویل داده‌اند تا دیروز ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم با تامین منابع مابقی سهم کشاورزان سریع‌تر پرداخت شود.

نیافر به وضعیت ذخیره‌سازی گندم در کشور پرداخت و افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر مطمئن‌ترین ذخایر را در سطح کشور ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ابتدای سال با بالاترین موجودی گندم وارد خرید جدید شدیم، خاطرنشان کرد: امسال خرید گندم در بهترین شرایط انجام می‌شود و نیاز به واردات نیست.

مدیر خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید به اینکه نیاز مردم از تولید داخلی تامین خواهد شد، افزود: امیدواریم با تلاش‌ کشاورزان و مردم روند خودکفایی گندم طی سال‌های مختلف ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به کیفیت گندم کشور، بیان کرد: با نمونه‌برداری‌های صورت گرفته و بازدید‌های میدانی از گندم سطح کشور خوشبختانه کیفی از لحاظ ناخالصی، رطوبت و پروتئین بهتر از سال گذشته است.

نیافر با بیان اینکه در خرید گندم نظارت‌ داریم، افزود: شرکت بازرگانی دولتی با تجربه‌ای چندین ساله در ارتباط با خریدهای تضمینی گندم  از ابتدای سال زارعی جاری راهکارهای خاصی را برای نظارت‌ها تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم مراکز بزرگ ذخیره‌سازی و موقت را شناسایی و با آنها قرارداد منعقد کنیم، گفت: سامانه متمرکز و آنلاین را برای ثبت و ضبط اطلاعات کشاورزان به صورت آنلاین طراحی کرده‌ایم.

مدیر خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان کرد: امسال برای نخستین بار سامانه اطلاعات کشاورزان وزارت جهاد کشاورزی با سامانه خرید تضمینی شرکت بازرگانی ملی لینک شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل و نظارت بر خرید گندم تدابیری اندیشیده شده است، افزود: مدیران از طریق سامانه اطلاعات خرید و انتقال گندم را رصد می‌کنند.

نیافر با تاکید به اینکه در این فرایند با شرکت‌هایی قرارداد منعقد کرده و ناظرینی را در مراکز خرید به کار گرفته‌ایم تا هرگونه انحراف از خرید را گزارش دهند، گفت:  از طریق این گزارش‌ها مشکلات حل و فصل می‌شود و در صورت لزوم به مراجع بالاتر ارجاع داده می‌شود.

وی از خرید ۹ میلیون تن گندم طی سال گذشته در کشور خبر داد و افزود:  تاکنون ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود معادل سال قبل گندم از کشاورزان خریداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی