هوای همدان ۲۷ روز در وضعیت ناسالم قرار گرفت

عادل عربی اظهار کرد: شهرستان همدان با ۱۳ روز بیشترین میزان آلودگی را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
وی اضافه کرد: پس از آن شهرستان نهاوند با هفت روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، اسدآباد چهار روز و ملایر سه روز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی گفت: همچنین وضعیت کیفی هوا ۸۰ روز در شهرستان همدان، ۸۵ روز در ملایر، ۸۶ روز در نهاوند، ۶۹ روز در کبودرآهنگ و ۸۹ روز در اسدآباد سالم و پاک بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: منشا آلودگی خارج از استان بوده و هوای آلوده از کشور عراق، مرز اردن و سوریه وارد استانهای غربی کشور از جمله همدان شده است.

وی گفت: وضعیت کنونی داخل کشور شامل خشکسالی، تغییر اقلیم، کاهش پوشش گیاهی و رطوبت هوا نیز در بروز پدیده گرد و غبار بی تاثیر نبوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان معتقد است: احتمال اینکه کانون هایی با منشا داخلی در این استان عامل بروز گرد و غبار باشد نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه اقتصاد مقاومتی محیط زیست همدان شامل طرح مطالعه کانون های احتمالی گرد و غبار در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا قراردادی با دانشگاه ملایر منعقد شد.

عربی افزود: این دانشگاه ملزم به مطالعه استان، شناسایی کانون ها و نقاط احتمالی گرد و غبار و ارائه برنامه برای پیشگیری و کنترل این کانون ها است.

وی عنوان کرد: وضعیت کیفی هوای همدان توسط پنج دستگاه پایش آلودگی هوا در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد مورد سنجش قرار می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک نمایشگر کیفی هوا در میدان فلسطین شهر همدان نصب شده و وضعیت هوا را در قالب رنگ نمایش می دهد.

شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه های حساس ۱۰۰ میکروگرم بر متر مکعب و برای عموم مردم بیش از ۱۵۰میکروگرم بر متر مکعب است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی