جبران كمبود نيرو در پزشکی قانونی همدان/ سپاه در تأمين پزشك كمك كرد

به گزارش خبرگزاری عصرهمدان، علی احسان صالح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاینات بالینی در سال ۹۵ در همدان ۳۸ هزار و ۸۵۷ مورد بود، اظهار کرد: در سال ۹۶ این رقم به ۳۹ هزار و ۵۷۹ مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه در پزشکی قانونی متخصص روانپزشک استخدام کردیم و سال گذشته ۷۴۴ نفر مورد معاینه قرار گرفتند، افزود: در سال جاری تعداد افرادی که مورد معاینه قرار گرفتند به یک‌هزار و ۳۲ مورد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مدعیان نزاع در سال ۹۵ تعداد ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر بود، گفت: این رقم در سال ۹۶ به بیش از ۱۴ هزار مورد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه معاینات سقط‌درمانی در سال ۹۵ به تعداد ۲۱۴ مورد بوده است، عنوان کرد: در سال ۹۶ این رقم به ۲۲۲ مورد افزایش یافت.

صالح در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در سقط‌درمانی افراد به ما مراجعه می‌کنند که پس از بررسی لازم و جواب پزشکی اگر پزشکی قانونی به آنها پاسخ مثبت دهد تعداد آنها برای ما ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد مصدومان در سطح استان طی سال گذشته ۷ هزار ۶۷۷ نفر بود؛ تعداد قتل در سال ۹۵ را ۴۰ مورد عنوان کرد و گفت: این رقم در سال ۹۶ به ۴۷ نفر افزایش پیدا کرده هر چند که آمار قتل در همدان نسبت به میانگین کشوری  آمار بالایی نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان فوتی‌های ناشی از حوادث در سال گذشته را ۲۹ مورد عنوان کرد و گفت: فوتی‌‎های ناشی از مصرف سوء مواد مخدر در سال گذشته ۱۰۷ نفر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها کمبود پزشک داشتیم و خیلی از پزشکان حاضر نبودند با ما همکاری کنند، ادامه داد: در این زمینه با مسؤولان سپاه همدان جلساتی برای حل این مشکل برگزار شد.

صالح با بیان اینکه قرار بر آن شد تا از پایگاه‌های بسیج پزشکانی را به ما معرفی کنند، گفت: خوشبختانه در دو شهر اسدآباد و کبودراهنگ که کمبود پزشک داشتیم در حال معرفی افراد مورد نظر هستند.

وی با اشاره به اینکه یک پزشک هم برای شهرستان تویسرکان معرفی شده است، تصریح کرد: در اولین زمان ممکن آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه این افراد به صورت داوطلبانه با ما همکاری دارند، عنوان کرد: حق‌الزحمه‌ای که به این همکاران داده می‌شود مبلغ بسیار ناچیزی است و به همین جهت افرادی که در این مجموعه حاضر به همکاری هستند به نوعی ایثار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی همدان از سال ۹۱ تاکنون ۲۰۱ مورد ضرب و جرح ساختگی را شناسایی و ثبت کرده است، تصریح کرد: طرح دادپزشک به صورت کامل در استان اجرایی شده و توانسته رضایتمندی مراجعه‌کنندگان را در این فاصله زمانی به دست آورد.

صالح با اشاره به اینکه در سال ۹۵ برای یک‌هزار و ۸۳۵ نفر و در سال ۹۶ نیز برای یک‌هزار و ۹۵۴ نفر گواهی فوت صادر کردیم، خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال نیز ۶۲۵ مورد گواهی فوت صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی