ورود ۱۵ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان

سید محمد پوروخشوری با اشاره به خرید ۱۵ اتوبوس جدید در همدان، اظهار کرد:‌ قراردادی با اتحادیه اتوبوسرانی کشور و یک شرکت خودروساز در راستای استفاده از تسهیلات یارانه‌ای منعقد کردیم که در میانه راه با مشکلاتی مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه بعداً شرکت خودروساز اعلام کرد که به دلیل نوسانات ارزی توانایی تولید اتوبوس‌ها را ندارد، گفت: در شورای شهر تصمیم گرفته شد تا تغییراتی در قراردادها لحاظ شود که امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان تاکید کرد: امیدواریم طبق تصمیم‌گیری‌ها در چند ماه آینده از ظرفیت تعدادی اتوبوس‌ در شهر همدان استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیش از ۵۰ درصد خدمات سازمان اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و این در حالی است که تعدادی از همشهریان اعتراض دارند قبلاً تعدادی از اتوبوس‌های پایین شهر  به بخش خصوصی واگذار شده اما خدمات خوبی ارائه نمی‌دهد، گفت: در پایین شهر خدمات جابه‌جایی مسافر ارائه می‌شود اما ممکن است خودرو از امکاناتی نظیر کولر برخوردار نباشد.

پوروخشوری با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال تامین منابع مالی و ارائه خدمات خوب است اما ساختار اتوبوس‌ها تا حدودی فرسوده شده است، افزود: تعدادی از اتوبوس‌ها قابلیت نصب کولر را ندارند و نیاز به تعویض خودرو است که در حاضر خرید یک اتوبوس نیز بالاست و ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه برای بخش خصوصی اگر کمک دولتی نباشد امکان‌پذیر نیست که اتوبوس‌ها را نوسازی کند، گفت: با اجرای طرح واگذاری خدمات به بخش خصوصی تمایل برای نوسازی اتوبوس‌ها ایجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال ارائه خدمات خوبی بوده تا کسب درآمد کند، خاطرنشان کرد: در کشور اتوبوس‌هایی که از سال ۸۸ تا ۸۹ واگذار شده‌اند اکنون به فرسودگی رسیده‌اند و باید دولت بخش خصوصی را در نوسازی کمک کند.

وی با بیان اینکه در فرایند واگذاری اتوبوس‌های نو سازمان اتوبوسرانی واگذار می‌شود، افزود: در این بین مراقبت‌ از اتوبوس‌ها نیز با دقت بیشتری همراه خواهد بود.

پوروخشوری با اشاره به اینکه در خصوص نحوه واگذاری فعلاً تصمیم‌گیری نشده است، خاطرنشان کرد: چند روش مالی برای این منظور در نظر گرفته شده که سازمان اتوبوسرانی با توجه به قواعد موجود یک مدل را انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۴۴ قانون اساسی هر کاری که مردم توانایی انجام دارند باید واگذار شود، افزود: از سال ۸۸ حوزه حمل و نقل به بخش خصوصی واگذار شده و در حال واگذاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی