مسافران علاقه‌مند به اهدای خون بخوانند

به گزارش عصرهمدان، پیش از ظهر امروز فردی که مسافر همدان بود، برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کرد که با عدم موافقت پرسنل این سازمان مواجه شد.

این فرد که سابقه ۱۰ سال اهدای خون در تهران و بروجرد را داشته و دارای کارت شناسایی اهدای خون است به عنوان یک اهداکننده مستمر است اما نتوانست اهدا داشته باشد.

بر این اساس مدیرعامل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در  همدان از اهداکننده‌های بار اول خون گرفته نمی‌شود و نمی‌توان با توجه به اینکه این فرد اهداکننده مستمر خون در یک شهر دیگر است، خون گرفته شود.

افشین محمدی با بیان اینکه اهداکننده باید دارای سابقه اهدای خون باشد، گفت: باید تشخیص داده شود که این فرد رفتار پرخطر نداشته باشد و بر این اساس این معیارها لزومی ندارد از افراد سایر استان‌ها خون بگیریم.

وی ادامه داد: بهترین روش برای اهدای خون این است که علاوه بر تأمین خون از سالمترین افراد، از مراکز سالم نیز فراورده‌های خونی تهیه شود زیرا این ماده حیاتی از حساسیت‌های زیادی برخوردار است.

مدیرعامل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه این فرد با سابقه ۱۰ سال اهدای خون باز هم برای مرکز ما اهداکننده بار اول محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه اطلاعات این فرد در بانک اطلاعاتی همدان نیست، اهداکننده مستمر به شمار نمی‌رود و نمی‌توان خون گرفت.

وی تأکید کرد: توجه به این شاخص‌ها نشان می‌دهد حساسیت کار بالاست و با توجه به عدم کمبود خون در همدان، نمی‌توان ریسک کرد و از هر فردی خون گرفت.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی