نمايندگان صحت و سقم گزارشات پرآب و تاب مسؤولان را بررسی كنند

به گزارش عصر همدان٬ ایوب حضرتی با بیان اینکه مجموعه بسیج استان در کنار مجامع بسیج و کارگروه‌های موضوعی، سال جاری اقدام به تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج کرده است، اظهار کرد: مجموعه بسیج استان دارای ۲۱ قشر تخصصی و سازمان قشری است که هریک از سازمان‌های اقشاری دارای هیأت‌های اندیشه‌ورز هستند.

وی وظیفه هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج را بررسی مسائل و مشکلات مربوط به اقشار دانست و گفت: بررسی موضوعاتی که بسیجیان احساس می‌کنند در سطح جمعه به آنها توجه نشده و تبدیل به یک مسئله و چالش شده نیز از دیگر وظایف هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان بیان کرد: در مجمع بسیج استان، مجامع بسیج شهرستان دارای کارگروه‌های تخصصی است و هیأت‌های اندیشه‌ورز نیز تشکیل شده و عمده این هیأت‌ها توسط نخبگان بسیجی دارای فکر و اندیشه اداره می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص مصوبات و نتایج هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج الزاماتی وجود دارد که تبدیل برنامه اجرایی و عملیاتی می‌شود، افزود: در هیأت‌های اندیشه‌ورز گلایه‌مندی از عملکرد مسؤولان اجرایی استان وجود دارد.

حضرتی با بیان اینکه در هیأت‌های اندیشه‌ورز عنوان می‌کنند مسؤولان ارشد اجرایی استان در رابطه با گزارش عملکرد و حل مشکلات به ویژه مسئله اشتغال صداقت لازم را ندارند، تصریح کرد: مسؤولان در پیگیری مطالبات صنفی به ویژه موضوع کامیون‌داران، بازار، عدم توزیع کالا در اصناف و میزان درصد اشتغال جوانان در استان به آمارهایی که اثبات نشده بسنده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هیأت‌های اندیشه‌ورز به موضوع عدم اختصاص اعتبار لازم توسط مدیران اجرایی به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی تأکید می‌شود، ادامه داد: عدم توجه به مناطق محروم در استان از دیگر موضوعات مطرح در هیأت‌های اندیشه‌ورز است.

تعدادی از نمایندگان استان در مجلس ژست مبارزه با فساد دارند

دبیر مجمع بسیج استان همدان عدم پیگیری مطالبات مردم توسط برخی از نمایندگان استان در مجلس و یا اینکه تعدادی از نمایندگان صرفاً ژست مبارزه با فساد دارند را از دیگر گلایه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تعدادی از نمایندگان استان در مجلس در عمل مطالبات مردمی را به مدیران اجرایی منتقل نمی‌کنند.

وی یادآور شد: در هیأت‌های اندیشه‌ورز از نمایندگان مجلس استان خواستار این مهم هستیم که در مقابل مسؤولان اجرایی فعال باشند و مطالبات مردمی را دنبال کنند.

حضرتی با بیان اینکه نمایندگان استان در خصوص بیان گزارشاتی که از سوی مسؤولان اجرایی، با آب و تاب عنوان می‌شود کار کارشناسی داشته باشند، اظهار کرد: نمایندگان استان به تعهد نمایندگی خود پایبند باشند و درد مردم مستضعف و سطح پایین استان را مد نظر قرار دهند.

وی درخواست‌های بسیج به عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد را مطرح کرد و گفت: بسیج از مسؤولان اجرایی می‌خواهد بدون گرایش‌ سیاسی به داد مردم برسند و از ارائه گزارش‌ها و آمارهایی که اثبات نشده و نتیجه آن در سفره مردم احساس نشده خودداری کنند.

دبیر مجمع بسیج استان همدان بیان کرد: اعتقاد داریم دولت‌ها یکی پس از دیگری می‌روند و این مردم که مدافع نظام اسلامی هستند باقی می‌مانند و باید به فکر این مردم مبارز و خدمتگزار نظام بود.

وی به ظرفیت‌های مختلف بسیج اشاره کرد و افزود: در بسیج ظرفیت‌های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، خدماتی و پزشکی وجود دارد و حاضر هستیم در مناطق محروم حضور یافته و خدمات لازم را به مردم این مناطق ارائه دهیم.

حضرتی وظیفه مدیران اجرایی را افزایش اعتماد مردم به نظام دانست و تصریح کرد: متأسفانه شاهد خمودگی در مدیران اجرایی استان هستیم و از طرفی نیز نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وظایف خود را در قبال مطالبات مردم انجام نمی‌دهند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شرایط خوبی بر فضای اقتصادی و سیاسی استان حاکم نیست، یادآور شد: انتظار داریم مدیران اجرایی استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با همکاری یکدیگر مشکلات مردم را در استان رفع کنند

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی