مدیران وزارت نیرو به مجلس فراخوانده شدند

به گزارش عصر همدان٬ حسن بهرام نیا با اشاره به نارضایتی مردم از قطعی‌های مکرر برق اظهار داشت: این مشکل نشأت‌گرفته از سوء مدیریت مدیران وزارت نیرو است زیرا بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵ هزار مگاوات برق در طول ۵ سال تولید می‌شد که محقق نشده است.

وی گفت: درواقع باید به‌طور متوسط هر سال هزار مگاوات برق تولید می‌شد، اما ضعف برنامه‌ریزی در وزارت نیرو موجب شده تا امروز با کاهش تولید برق در بخش آبی، خورشیدی، نیروگاهی و بادی روبرو شویم.

بهرام نیا با بیان اینکه البته وزارت نیرو نمی‌پذیرد که در این حوزه سوء مدیریت داشته، افزود: هرچند بخشی از مشکل مربوط به کمبود منابع آبی است، اما ۲۵ درصد برق کشور به کمک منابع آبی تأمین می‌شود و بیشترین عامل خاموشی‌ها محقق نشدن انتظارات تعریف‌شده در برنامه ششم است.

فراخواندن مدیران وزارت نیرو به مجلس در چند روز آینده

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نه‌تنها افزایش در تولید برق نداشته که کاهش هم داشته‌ایم به طوری که سال گذشته ۹ هزار مگاوات برق آبی در کشور تولید شد که این رقم امسال به ۴ هزار مگاوات رسیده است.

بهرام نیا بیان کرد: وزارت نیرو اعلام کرده که برای مدیریت مصرف ناچار به خاموشی است که ابتدا یک نوبت بود و حال به دو نوبت در روز رسیده و مجلس هم چه بخواهد و چه نخواهد موضوع را پذیرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که واکنش مجلس و کمیسیون انرژی به این سوء مدیریت چه بوده، گفت: دولت باید به مردم و نمایندگان مردم در مجلس پاسخگو باشد و قطعاً مسئولان وزارت نیرو را به مجلس فرامی‌خوانیم، اما بررسی موضوع به بعد از تعطیلات مجلس موکول می‌شود.

بهرام نیا بیان کرد: هرچند حق با مردم است، اما کاری نمی‌توان کرد و در حال حاضر چاره‌ای جز کنار آمدن با وضعیت موجود نداریم و کاری است که شده، البته باید قطعی برق بر اساس برنامه اعلام‌شده به مردم انجام شود تا مردم و تولیدکنندگان دچار آسیب و زیان مالی نشوند و اگر خارج از جدول باشد، تخلف است.

وی با رد کوتاهی مجلس در نظارت بر عملکرد وزارت نیرو پیش از رسیدن به شرایط بحرانی تصریح کرد: پیش از این تذکراتی داده بودیم، اما وزارت نیرو به آن توجه نکرد، ضمن اینکه آن زمان بحرانی بودن وضعیت تا این اندازه را به ما اعلام نکرده بودند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی