بادامی‌نجات: سایت موزه میدان امام(ره) اجرا می‌شود/عسگریان:سایت موزه میدان امام(ره) نبايد اجرا شود

به گزارش عصر همدان، حمید بادامی‌نجات  با بیان اینکه درباره تغییر طرح سایت موزه در شورا شهر همدان بحثی صورت نگرفته است اظهار کرد: در حال حاضر طرح مرکز میدان امام خمینی(ره) احداث سایت‌موزه و نمایش آثار کشف شده در این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سه نهاد متولی این پروژه به خوبی با یکدیگر هماهنک نشده‌اند افزود: شهرداری همدان، اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی استان در تکمیل پروژه سایت‌موزه سهیم هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طبق توافق اداره کل میراث فرهنگی موظف به آماده‌سازی قسمت تحتانی سایت‌موزه است تصریح کرد: براساس توافقات صورت گرفته ساختمان این بنا توسط اداره کل راه و شهرسازی احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محوطه‌سازی توسط شهرداری همدان انجام می‌شود تاکید کرد: دخیل بودن سه نهاد در احداث این پروژه باعث ایجاد وقفه در اجرای آن شده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه بهتر بود از ابتدا اجرای پروژه به شهرداری همدان سپرده می‌شد افزود: شهرداری با توجه به تجربه در پروژه‌های شهری در این حوزه تواناتر و کاراتر بود.

وی با اشاره به اینکه تغییر طرح سایت‌موزه در شورای شهر مطرح نیست گفت: بازدید و جلسات مکرری در راستای پیگیری و اجرای از پروژه انجام می‌شود.

 

باید مانع احداث این پروژه شد

 سید مسعود عسگریان عصر امروز در جمع خبرنگاران با گلایه از وضعیت نامناسب میدان امام(ره) همدان اظهار کرد: بیش از یک سال از جانمایی سایت موزه میدان امام(ره) که توسط دانشگاه بوعلی انجام شده می‌گذرد و مانع از تکمیل پروژه پیاده‌راه‌سازی این میدان شده است.

وی با بیان اینکه اشیای مکشوفه به مکانی دیگر منتقل شده است افزود: در حالی که اداره کل راه‌ و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان متعهد شده بودند سایت‌موزه را اجرا کنند تاکنون این اقدام انجام نشده است.

رئیس کمیسیون بازرسی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه میدان امام خمینی(ره) به عنوان یک اثر تاریخی واجد ارزش برای همدان به حساب می‌آید تصریح کرد: با این وجود مشخص نیست که سایت‌موزه همدان در چه زمانی اجرایی می‌شود و زمانبندی آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه باید به جای احداث ‌سایت‌موزه در این محل، آبنمایی مناسب همراه با تأمین فضای سبز و محوطه‌سازی ایجاد شود ادامه داد:‌ این اقدام باعث می‌شود محیطی مفرح در سراسر سال برای گردشگران و شهروندان ایجاد شود.

عسگریان با اشاره به اجرایی نشدن سایت‌موزه میدان امام(ره)‌ خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از دوباره‌کاری و اتلاف زمان و هزینه در اجرای پروژه‌های شهری باید مانع احداث این پروژه شویم.

وی گفت: با این اقدام می‌توانیم پروژ‌های مهم‌تر و کاربردی دیگر که نیازهای شهر را تعریف و اجرا کرد.

وی همچنین با طرح این سؤال که چرا موزه ۸ هزار مربعی هگمتانه واقع در بلوار علویان اجرایی نشده است تصریح کرد: این موزه به عنوان موزه مرکزی شهر در سال ۱۳۹۱ مصوب شد که به گفته مسئولان امر، باید تمام اشیای مکشوفه از تپه هگمتانه و سایر مکان‌های حفاری شده در آن مکان، گردآوری می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی