انجام ۶۱ طرح محرومیت‌زدایی در ۸۰ روستای همدان

به گزارش عصر همدان، سردار مظاهر مجیدی به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شجره طیبه بسیج که یادگار امام خمینی(ره) است در تمام نقاط جهان مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود پربرکت بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی خود را به خوبی انجام می‌دهد، گفت: از بدو انقلاب اسلامی، بسیج در گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی بسیار نقش‌آفرین بوده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه گروه‌های جهادی نقش خود را در نقاط مختلف و محروم کشور به خوبی ایفا کردند؛ افزود: بسیجیان امروز در حوزه علمی نیز نقش مهمی را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بسیج‌های تخصصی برکات بسیاری داشتند به طوری که در همدان بسیار موفق ظاهر شدند، گفت: «بسیج همگام با کشاورز» نیز تشکیل شده که این افراد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی سازماندهی شده و در کنار کشاورزان برای انجام راهنمایی‌های لازم حاضر می‌شوند.

مجیدی با بیان اینکه بسیج سازندگی امروز به خوبی نقش خود را ایفا کرده است، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی ایجاد شده و با استقبال خوب ادارات دولتی مواجه شده به طوری که اقدامات بسیاری به صورت مشترک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۱ پروژه در سه دهستان شامل ۸۰ روستا در شهرستان‌های نهاوند، فامنین و کبودراهنگ  انجام شد، اظهار کرد: سپاه و دستگاه‌های دولتی هر یک آورده‌ای به میدان آوردند و به کار پرداختند.

توجه به اعتلای بسیج

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه همدان در راستای عناوین کشوری هفته بسیج برنامه‌هایی را مشخص کرده است، افزود: نخستین روز هفته بسیج سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه به عنوان «بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری» نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: با تغییر رویکرد در سازمان بسیج طرح‌هایی با عنوان اعتلای بسیج در دستور کار قرار گرفته که یکی از این طرح‌ها مسجدمحوری است تا بتوانیم از ظرفیت مساجد استان استفاده کرده و در مساجد حضور گرم مردم و بسیجیان را شاهد باشیم.

مجیدی با اشاره به اینکه طرح تعاملی «مرآت» نیز در حال انجام است، ادامه داد: تاکنون ۴۸ حوزه مقاومت برنامه‌ریزی  لازم را انجام دادند و در قالب طرح «مرآت» جلسات هم‌اندیشی را با حضور فرمانده، اعضای شورای پایگاه مقاومت با اعضای هیأت امنا و امام جماعت مسجد برگزار کردند.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها برنامه‌هایی مختلف برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: در خلال این برنامه‌ها طرح اعتلای بسیج به نام «شهید بهنام محمدی» برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه مسجد، مدرسه و خانواده سه رکن طرح شهیدمحمدی هستند، گفت: این طرح به دنبال برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در مساجد در خارج از ساعات مدرسه است.

اعزام ۸۰۰ نفر به مناطق عملیاتی

وی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی از هفته بسیج دانش‌آموزی در آبان‌ماه آغاز شده و در هفته بسیج انسجام بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: برای نخستین بار است که یک طرح به صورت سه‌جانبه برگزار می‌شود به طوری که  تفاهمنامه آن بین سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ مدرسه و ۸۵ مسجد در گام اول طرح شهید محمدی حضور دارند، افزود: از برنامه‌های دیگر روز نخست هفته بسیج، مانور فرهنگی ۲۰۰ پایگاه‌ مقاومت بسیج خواهران است که برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان دختر و پسر به اردوی راهیان نور در غرب و جنوب نیز تدارک دیده شده است، تصریح کرد: اعزام ۸۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور و ۳ هزار نفر در مناطق غربی در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه حضور  در منطقه جنوب برای دانش آموزان بسیار تأثیرگذار بوده است، ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی در محل انجام عملیات‌ دفاع مقدس قرار می‌گیرند تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمات‌رسانی و سازندگی» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان از جمله برنامه‌های این روز است.

مجیدی با اشاره به اینکه در رزمایش «محمدرسول‌الله» از حجم بالایی از گروه‌های جهادی استفاده شد، گفت: گروه‌های جهادی در دو بخش پایگاه‌محور در سطح شهرستان‌ها و گروه دوم با ماهیت بهداشت و سلامت فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۱۶ تیم پزشکی در قالب طرح «شهید رهنمون»

وی اظهار کرد: ۱۶ تیم پزشکی مشخص شده که در قالب طرح «شهید رهنمون» در مناطق مشخص شده حضور یافته و به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: ۳۶۰ مدیر در سطح استان طی سه روز در هفته بسیج در میز خدمت مناطق مختلف استان حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۱ مدیر استان در حاشیه شهر جلسات مختلفی را برگزار کردند، تصریح کرد: امیدواریم میز خدمت را در سراسر استان همدان مستقر کنیم.

مجیدی با بیان اینکه ۳ هزار بسته حمایتی در حوزه‌های مقاومت و توسط بسیج دانش‌آموزی توزیع می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرها و مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سوم با عنوان «بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه هفته جاری با حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی، بسیج سازندگی، معاونت مهندسی سپاه توسط ویدئوکنفرانس عنوان می‌شود و در برخی از شهرستان‌ها نیز حضور به هم می‌رسانیم.

اجرای ۲۵ پروژه در مناطق محروم کبودراهنگ، فامنین، نهاوند، ملایر و تویسرکان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اجرای ۲۵ پروژه در مناطق محروم کبودراهنگ، فامنین، نهاوند، ملایر و تویسرکان پیش‌بینی شده است، گفت: عطرافشانی به منظور پیمان مجدد با آرمان شهدا در گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی مختلفی چون نمایشگاه عکس و کتاب در نقاط مختلف استان، کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یادواره شهدا نیز در ۷۰ نقطه برگزار می‌‌شود.

مجیدی با اشاره به اینکه روز چهارم به نام «بسیج، معنویت و انتظار» نامگذاری شده است، افزود: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با عنوان حمایت از مردم مظلوم یمن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تجاوز بیش از چهار سال آمریکا و سرکردگان منطقه‌ای به یمن، حضور پررنگی در حمایت از مردم مظلوم یمن خواهیم داشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه حلقه‌های صالحین نیز در نماز جمعه حاضر می‌شوند، ادامه داد: عنوان روز شنبه نیز با عنوان «بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی» است و در این روز همایش و نشست‌های بصیرتی در قالب ۳۰ جلسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان بسیج به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: روز یکشنبه نیز با عنوان «بسیج؛ جهاد روشنگری و تبیین» نامگذاری شده است.

مجیدی با بیان اینکه نشست‌های روشنگری با محوریت مطالبات مقام معظم رهبری است به طوری که در ۶۰ مسجد این نشست‌ها برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان و ۳۲۰ مورد نشست بصیرتی در روز چهارم برگزار  خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز آخر هفته بسیج نیز با عنوان «بسیج؛ ۴۰ سال افتخار» نامگذاری شده است و  یک تجمع بزرگ در مرکز هر شهرستان برگزار می‌شود که در همدان سالن امام علی(ع) برای این منظور پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه برای هر یک از برنامه‌های ویژه روز بسیج، سخنران ویژه دعوت شده است، تصریح کرد: همایش طلایه‌داران اقتصادی توسط بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی را نیز در برنامه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بسیج مایه امیدواری دوستان و وحشت دشمنان است، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج بسیاری از مشکلات رفع و رجوع می‌شود که مسؤولان باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند چراکه بنابر فرموده مقام معظم رهبری هر جا بسیج ورود کرده موفقیت نیز حاصل شده است.

مجیدی با بیان اینکه در این ۴۰ سال بسیج توانسته از ظرفیت مردمی استفاده کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کند، در ادامه تأکید کرد: احداث سوله‌های ورزشی گام بزرگی در استان همدان بود که می‌توان در برنامه سال ۹۸ بودجه‌ای برای ساخت پایگاه‌های مقاومت و سوله‌های ورزشی در نظر گرفت.

وی با شاره به اینکه سعی کردیم پروژه‌های بسیج را در شهرستان‌های محروم متمرکز کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از شهرستان‌ها کبودراهنگ است که مهاجرت در آن به دلیل کمبود منابع آبی و سایر مشکلات زیاد است و بسیج هم برنامه‌ریزی برای خدمات رسانی به این مناطق را در نظر گرفته و بخشی از آن را نیز اجرا کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه موضوعات بسیج سازندگی تغییر کرده است گفت: سمت و سوی اعتبارات به قرارگاه پیشرفت و آبادانی با محوریت آموزش، سلامت، عمرانی و اشتغالزایی معطوف شده و شکل واگذاری اعتبارات نیز تغییر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی