بهر‌ه‌مندی آب شرب در روستاهای همدان، بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش عصر همدان، سید مصطفی هاشمی ظهر امروز در نشست مشترک میان کارشناسان شرکت آبفار و مرکز بهداشت استان ضمن تاکید بر ارتقای سلامت آب شرب در روستاها اظهار کرد: در گذشته مدیریت تاسیسات آبرسانی با آبداران روستاها بود که با وجود زحمات تحمیل شده بر این عزیزان، کیفیت آب با استانداردهای موجود فاصله معناداری داشت.

وی گفت: با واگذاری امور به پیمانکاران واجد صلاحیت و تحت نظارت شرکت، سعی شد نواقص برطرف و کیفیت‌بخشی به حد مطلوب نزدیک‌تر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان ادامه داد: تامین سلامت آب نیازمند رسیدگی مستمر از سوی پیمانکاران است ضمن اینکه پیمانکاران مربوطه نیز باید با بکارگیری نیروهای آموزش‌دیده و تجهیزات در بحث کیفیت بخشی به آب موثر واقع شوند.

وی با تاکید بر نگهداری تاسیسات آبرسانی خاطرنشان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت و بهورزان نیز باید ضمن نمونه‌گیری دقیق و ارائه به هنگام آمار و اطلاعات شرکت آب و فاضلاب روستایی را در سالم‌سازی آب روستاها یاری کنند.

هاشمی با بیان اینکه همکاران ما همواره در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، همکاری شایسته‌ای را با شرکت آبفار داشته‌اند، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۳ کمک شایانی به ارتقای سلامت آب شرب در روستاها داشته زیرا با دریافت گزارشات مردمی می‌توانیم ضمن رسیدگی به مشکلات، در راستای کیفیت‌بخشی آب شرب نیز اقدام کنیم.

وی افزود: در طول ۶ ماهه ابتدای سال جاری، ۲ هزار و ۲۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۵۲۳ به ثبت رسید که اختلالات گزارش شده ظرف بازه زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طور کامل رفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر موضوع سالم‌سازی آب شرب بیش از گذشته مورد توجه بوده است، عنوان کرد: با توجه به بحران کمبود آب در سال‌های اخیر و رفع این مشکل با مدیریت مصرف، کیفیت‌بخشی به آب شرب نباید کار چندان دشواری باشد و این مهم نیازمند بهره‌گیری از ابزار، علم و دانش کارشناسان و همکاری پیمانکاران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: در حال حاضر در کل کشور متوسط بهره‌مندی از آب شرب ۷۴ درصد است که این عدد در استان همدان ظرف سه سال اخیر از ۶۸ درصد به ۷۶ درصد در سال ۹۶ رسید.

مدیر سلامت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه این گونه جلسات به منظور کیفیت‌بخشی به آب و ارتقای خدمات‌رسانی به مردم برگزار می‌شود، گفت: پس از هوا، آب به عنوان دومین ماده مورد نیاز بشر است که به همین منظور تامین سلامت آب از الزامات است.

لیدا رفعتی با اشاره به اینکه با کلرزنی ساده می‌توان وضعیت کیفیت آب را در حالت مطلوب نگه داشت، گفت: در شرایط اقتصادی موجود، پیشگیری از بیماری‌ها بهتر از درمان است.

وی با اذعان به اینکه از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت مسئله بهداشت آب و به ویژه کلرزنی از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران در کلرزنی باید به گونه‌ای عمل کنند که تا این کار مهم تا انتهای شبکه انجام شود.

رفعتی تأکید کرد: تلاش بر این است تا ۱۰۰ درصد مناطق روستایی استان از آب سالم برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

آرشیو مطالب

ورزشی